onsdag 30 november 2016

Första Advent hos Hajan, Grannar som kom, både nya och gamla.





Vilken trevlig första Advent, Mary kom kl 11,00
det är så kul med detta. Först tog vi Glögg och pepparkakor, sen hade jag fixat till Janssons
Frestelse,  Köttbullar och Ernst goda korv måste ni
prova. Den är verkligen något att rekommendera.

Vet inte varför det blev denna färg på tapeterna
men det kan jag inte ändra på tyvärr.
Jag hade gjort bakelser till kaffet, bara Sockerkaka
med mycket grädde och Hallon på.

Mary hade med en Janssons Frestelse Dafgårds, sen
hade vi Anderssons frestelse i dag. Så det kan bli
ibland. Jag fick också stora Winerbröd och kanelbullar. Det enda starka denna gång blev
Julglöggen, gammal sen förra året, men den var god med.
Var tiden tog vägen denna dag förstår jag inte.
För när Mary skulle gå hem, kom det nytt främmande, min gamla härliga granne från mitt
förra boende. Monika och jag  kan och vet allt om varandra,
därför går det nog så bra oss emellan .

 

Jag skulle ha bjudit henne hit för ett år sen, men
det har varit mycket annat under våra broar.
Den här härliga killen heter Kent,,
Jag tycker de har äktenskapstycke, visst är de lika varandra. Hon hade en god Saffranskaka med sig
hembakt förstås. Precis som på den gamla goda tiden. Jag blev kompis med Miffe som fick smaka
Ernst korvar, de gillade han med.
Nu skall jag gå in till dumburken och sätta mig ett tag. Disken får självtorka nu, det känner både jag och ryggen, det är bäst att lyda.
Hoppas att ni alla har haft en sådan bra Advent som jag. Kram från Hajan och Vardagsprat.

3 kommentarer:

  1. Men så skoj med lite oväntat besök också. Det blev mycket gott i magen hos dig idag. Ha en bra och skön kväll nu i soffan och vila ryggen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Åh...vad mycket gott du o väninnan druckit o ätit Hajan! Kul att träffa vänner och prata med.Här går den ena dagen efter den andra...Tränar fler ggr om dagen med min axel.Fast lite av lusten har avtagit lite.Inte så jättekul med pyssla med advent o så.Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så underbart med Adventfrämmandet du fick, så roligt att läsa om hur trevligt ni har det, och så kul så länge ni orkar med att bjuda på middagar.
    Hoppas att du mår bra nu efteråt och att ryggen håller sig någotsånär ordentlig.
    Här har vi haft två småkillar ett par dagar, sonens killar 5-3 år så det var fullt ös på dom, så idag är vi rätt barnbarnsbakis.
    Hur roligt det än är med dom älskadebarnbarnen så blir vi trötta vi med.

    Ha det gott, tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera