fredag 18 november 2016

En trevlig Fredag har gått till ända

 
I dag har det varit en sådan dag, som går jättesakta.
Det var ju tvättdag i dag av mina rara Hemtjänsttjejer. De är så bussiga och vi har så
mycket att prata om, åtminstone jag. Maten i dag
var ju samma som igår. Huvudsaken är ju att man bliver mätt. Sen har jag gått här som en annan
fröken. Plockat lite här , och plockat lite där.
Klockan ett kom de tillbaka med tvätten, det doftar ju så gott om den. när man har sköljmedel också.

Den här Tunikan kommer på måndag hem i
brevlådan hos mig. Har beställt den på Cellbes, det
kostar lite extra att få hem det. Men för mig som
har det lite besvärligt att hämta varor och sådant, är
det jättebra. Alla klagar på Post-Nord men för mig
funkar det i alla fall.
I morgon om det är lika skönt ute, skall jag ta mina fönster och tvätta av. Det skall ju snart upp andra gardiner. Min dotter har lovat att hjälpa mig med det.
Min son kunde inte komma denna helg, nej det måste ju vara jätteskönt , att slippa det i bland.

Nej kära kompisar nu skall jag lägga mig och läsa ett tag. Lilla Ruth jag förstår att du reagerar på Judys
domstol. Min matkompis kan inte alls se programmet. Sen att hon bor snyggt i ett flott
hus, det bryr jag mig inte om. Vilka gör inte det, i dag såg jag faktiskt Roy ute på gården, men jag
gick undan , hade inte tid att bjuda på fika.
Ibland är man lite bekväm också. Skulle steka mig äpplen i dag, men det ville inte äpplena, bara att
kasta de 5 som var kvar.
Har ni sett så mycket snygga Gardinkappor
Nette Cecilia har på sin blogg. Riktigt fina.
Nu säger jag natti, natti från Hajan

2 kommentarer:

  1. Jag ska bara gå och plocka lite här och där idag. Det jag plockar bort ska gubben slänga på tippen när han åker förbi. Dags att börja rensa i skåpen nu. Idag blir det pasta här hos oss, enkelt och gott. Ha en fin lördag så ses vi i morgon.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Fin tunika du köpt. Brukar också skicka efter ibland, finns en del företag som Zalando till exempel som skickar fraktfritt. Man får även skicka tillbaka utan kostnad.
    Tycker som du att vissa dagar känns långa och tråkiga.
    Jag har tänkt gå ett år i förtid och ta pension. Ska sluta i maj nästa år. Inte klokt har arbetat mer än 40 år i Landstinget, och ändå blir min pension inte mycket att hurra för. Har inte arbetat heltid alla år, men ändå. Alla borde få en pension som man kan leva på.
    Nu har vi löst melodikrysset här, vi brukar lyckas med det. En tradition vi har på lördagarna.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera