lördag 12 november 2016

DET SKALL VI FIRA, VILKET DÅ ? FARS DAG FÖRSTÅS


I morgon är det Fars dag, vet inte hur det är nu ?
Men när jag var barn, fick vi göra teckningar i skolan.
Det kanske var ett eller två barn som ingen pappa
hade. Då sade min kloka lärarinna, ni kan ju rita något till er mamma, hon bliver säkert glad.
Sen var det ju presenten till pappan. Jag hade ju inga pengar, men min mamma fixade det.
Sen skulle ju det slås in, det var alltid samma saker
Piprensare, Strumpor hade mamma riktigt gott
ställt kunde det bliva ett litet paket cigaretter också.
Slips fick han alltid av mamma. Han hade väldigt många slipsar och piprensare.
En gång kommer jag ihåg så låtsades han att han
lyssnade på paketen , och sa "jaha det var piprensare" i det ja.
Den här bilden förtäljer precis vilka gåvor som gavs
jaha, det stämmer nog enligt Google , jag själv gav
min man Karlsonger och skjorta när det var dags.

I går såg jag matchen Frankrike-Sverige, jag tyckte
Sverige var jättebra.  Det kunde gott ha blivit
oavgjort, så synd, så synd.  Domaren i denna match
tyckte jag inte alls om. Nannskog är väl nöjd nu,
han kunde väl vara lite positiv mot det svenska laget.
Enda gången han berömmer är ju bara när Malmö spelar. Nu är det bäst jag slutar att gnälla.
Mina barn brukar säga gör inte så. Det är väl bara jag som skriver om TV program och Idrott. Jag ber om
ursäkt.
I morgon får vi träffa varandra igen. Dotter och måg
landar kl 16,30 på Skavsta nu, i morgon är vi alla
bjudna till dem. Så roligt att få träffa de små
barnbarnen igen, Strongt gjort att de orkar tänka
så över huvud taget. Tack skall ni ha, 12,40 kommer
min son och hämtar mig, visst har jag det bra.
Nu är denna roman klar vi hörs snart igen, hälsar Hajan.

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Längesedan jag hälsat på hos dig men tiden bara rusar iväg nu är det julbrådska på affären och jag försöker marknadsföra via facebook nu också .Men du ska ha en riktigt trevlig helg ,nette

Mamma C sa...

Ni är så välkomna i morgon. Ska bli kul att träffa alla igen.
Puss o kram

Anonym sa...

Hej på dej!
Det har varit ännu en härlig höstdag här hos mej.
Vaknade tidigt och beslöt mej för att äta frukost på
ett litet "franskt" café. Sen körde jag in till
Washington. Har inte varit dit på ett bra tag och ville
se, vad som var på gång. En söndagsmorron är perfekt,
för det är inte mycket trafik. - En orsak att jag körde
till stan är, att bilen behöver få lite långkörning och vid
högre hastighet än vad jag vanligtvis kör. Blåsa rent
i avgasningsrören, så att säja. :)
Var på jättetrevligt 90-årskalas lördagkväll med gamla vänner.
Kram från
Ruth i Virginia

Annes vita rum sa...

Haha.. det där med dofter håller jag med om, det behöver man inte vara 85 för😀 Ha de gott goa Hajan😘Kramiz