söndag 6 november 2016

Det har varit en bra dag , till minne av alla

Första dagen alltid för mina kvistar på balkongen.
Men det måste jag köpa nya, de har lyst färdigt tyvärr. Min allhelgonahelg började med att min son
och barnbarn kom hit, Per hade varit bussig och tvättat mina mattor till badrummet. Det blev jag glad för eftersom mitt främmande skulle komma hit.
Det har blivit en liten tradition att de kommer hit.
Deras anhöriga har ju sina gravar här i Åby.
Förr låg de över här också , det var ju roligt men
nu är man gammal.

Jag fick beröm för min balkong, med alla ljus och pumpor på. Man gör så gott man kan.

Jag hade gjort Lax till middag, och det smakade gott som vanligt, det är ju så enkelt med att bjuda på.
Sen pratade vi ju hela tiden, den yngsta syster löste
korsord ihop med sin son som bor i Dallas, de nya fina telefonerna har ju mycket sådant.  Ha,ha det
finns inget sådant i min Doro.
Det bliver ju så att vi är i mitt kök hela tiden,
men det går så bra.

Enkel efterrätt också, en var sin glassbåt till kaffet, så bra det går
tillsammans glass och kaffe. När vi satt där och pratade berättade jag att min dammsugare hade pajat. Det måste vi ordna sa de
pigga flickorna,


De stoppade i allt möjligt guldtior, jumperstickor
rystade och ut kom det massor med damm. som
hade fastnat i dammsugarslangen, där sparade jag en 1000:-lapp. Tusen tack kära mina kamrater.
Inte nog med det de ville ha mjölk till kaffet, det har
jag ingen sade jag, det fick bli vispgrädde.

Skam den som ger sig, det hela slutade med att de
åkte och handlade åt mig med i Konsum, det måste man väl säga är goda kamrater.
I dag bär det av hem igen till Götet, maten jag bjuder på betalar de med presenter. Zoega kaffe och ett¨vackert ljus till balkongen.
Så här vackert var det hos min gubbe ,
När min son skickade mig dessa bilder sa han  denna bild på mig sade han
det största Helgonet är jag eller hur?


Det var mina dagar under denna helg, nu skall jag in och se vad Trumph har sagt för dumheter denna gång, fy säger jag bara. Ha det bra. 

3 kommentarer:

  1. Det var en trevlig helg som du haft. Lax fungerar alltid att bjuda på. Finns väl ingen som inte gillar lax. Klämmigt att dom åkte och handlade till dig med. Och fick ordning på din dammsugare med.
    Min huvudvärk berodde inte på rödvin eller kudden. Vi har inte druckit rödvin mer än en gång och jag har min egen kudde med mig.
    Puss och kram på dig

    SvaraRadera
  2. Fina vänner du har, precis som det ska vara med riktiga vänner.Trevligt med besök, och lite hjälp med dammsugare och annat. Här är det grått och tråkigt idag. Vi eldar i öppna spisen för att mysa till det lite. Ger både värme och trevnad.
    Ska erkänna att jag också är lite avundsjuk på din dotter och måg som köpt ett eget hus i Spanien. Det är vår dröm när jag går i pension. Men, med det inte sagt annat än att jag kan glädjas åt andras lycka också. Vår tid med hus kanske kommer....
    Ha nu en fortsatt skön söndag!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Tack Hajan för alla dina trevliga kom kommentarer hos mej.
    Jag håller tummarna att allt visar sig bra när du är hos doktorn i morgon.
    Jag sitter vid datorn och min sambo lagar lax i köket. Kanske någon överraskning. Kvittar vilket - lax är gott.
    a det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera