torsdag 24 november 2016

Dagen bara halvbra, om jag skall vara ärlig

 
 
Det är inte lätt ibland att bliva äldre, man får sig en tankeställare. åkte ju ner för att taga det där jäkla blodtrycket, på Vårdcentralen. I dag funkade apparaten inte alls.
Den gav ett ljud ifrån sig också, blev bara nollor
på den lilla skärmen. Då kom det en sköterska ut
från ett annat rum, snälla vill Du hjälpa mig , kanske Du vet vad det är för fel på den här apparaten.
Nja, nu har jag en patient här inne, jaha sade jag
men nu är det en patient som sitter här också.  Jag förstår
att det kan vara tråkigt med griniga käringar, men
vi har ju inte bett om denna självbetjäning heller.
Det var gjort på ett litet kick, hon hade väl något magiskt i sina fingrar som inte jag hade.
Huvudsaken var ju det att, mina värden var jättebra i dag, tack för det.
 
 
Min dotter ringde också, hon talade om att hon skulle hämta ner Ljusstakar som jag kunde sätta i mina
fönster. Så hon svängde upp hit och bar ner både en
bärpåse med stakar i, och en kartong med annat julpynt i , från mitt vindskontor.
Men det får bliva i morgon, för nu väntar sängen.
På söndag kommer Sonen och hjälper till med lite annat. Han skall få köpa lite juldricka, på onsdag kommer ju min matgäst. Då skall vi ha en Jansson
och lite annat. Nu skall det här skrället intags sin säng. Det är ju en dag i morgon med, hälsar
H A J A N.
 

2 kommentarer:

  1. Får du pynta lite i morgon när du är utvilad. Jag ska också hoppa i säng nu.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att dina värden var bra, skönt när dom håller kollen från vårdcentralen, också för anhöriga.
    Men nog kunde dom väl komma hem till dig och ta ett tryck så du slapp trötta resor med färdtjänst.
    Nu hoppas jag du sover gott i natt så du orkar julpyssla lite i morron.
    Själv har jag öppnat tomteskåpet där alla mina flera hundra tomtar står, det blev ett fasligt liv där, och den tomten jag köpte i Barcelona han kunde jag ju inte ställa in i skåpet för han kunde ju bara spanska. Får ta lite svenska lektioner med honom först. =)

    Nej nu ska jag också hoppa i säng imorron blir det lite pepparkaksbak och sen är det ju fredag så det blir väl någon god middag och ett glas vin.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera