måndag 14 november 2016

Åh vilken trevlig SÖNDAG, nästan alla samlade

I går på Fars Dag hade min dotter och måg bjudit in
alla på middag. De hade ju kommit hem igen från
Spanien. Vi var 11 st runt bordet , 3 st hade förhinder. Värdinnan är inte rädd för några besvär,
inga problem med " vad skall jag bjuda på?
Hon hade 2 stora grytor med Pasta klara, en extra
med bara jättegod Köttfärssås. Det fanns ju glutenfria rätter och massor med sallader förstås. Pasta är ju jättebra, det äter
ju alla. Det var ju så kul detta, första Februari flyttar
ju de in som köpt huset av dem. Vi får vara glada för
alla år vi haft tillsammans i detta underbara kök.
Jag önskar av hela mitt hjärta att de nya ägarna får
uppleva denna atmosfär som är i detta hus.
Satt i går och titta på de små kusinerna Axel och Wilmer. Axel älskar sin större kusin, vi andra finns inte längre. Än så länge tycker Wilmer det är roligt med uppmärksamheten, men det vet man väl hur grabbar är.
Till efterrätt hade det bakats 2 st Kladdkakor,
glutenfria , så väldans goda, det som blev över, blev
matlådor till 2 av herrarna såg jag.

Vi talade om var de skall bo nu i Norrköping det är
inte riktigt klart ännu. Vore det jag, skulle jag vara
hypernervös, men inte de inte. De tittade på på alla
tavlor också i går. Synd att jag, bor så smått kan ju
inte taga hand om dem. Jag skall ju vika hädan, kan
man säga. Ibland är det skit att vara gammal. Många
av dessa har ju jag målat. En del riktigt fina, men många är ju bara att slänga.
är ju bara att kasta.



Nu bliver det ju inte Spanien förrän Sommaren
har kommit igen. Men då måste det ju vara underbart att redan ha bostadsfrågan löst där.
Som förälder gläder man ju sig när det går bra
för ens egna ungar. Jag hoppas av hela mitt hjärta
att allt skall gå bra .
Min son har redan prickat in att fira sitt
60 års kalas där, ja vi får se.
Ett stort tack till värdfolket för denna träff, och nästa träff bliver knytkalas. Det gäller ju julaftonen ,Alla gör en eller 2 rätter
alla vill vi ha Julbord, så det bliver nog toppen
som vanligt , ha det bra alla nu, kram, från Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för igår det var jättekul att se alla igen. Ja, Axel ser upp till Wilmer massor. Ha en bra dag.
Puss o kram

Mamma C sa...

Tack själv för igår det var jättekul att se alla igen. Ja, Axel ser upp till Wilmer massor. Ha en bra dag.
Puss o kram

Anonym sa...

Vilken härlig familjefest. Kul att ha flera generationer
tillsamman och njuta av go mat och trevlig samvaro.
Var på 90-årskalas i lördags tillsammans med vänner jag
kännt i 30-40 år och deras barn och nåra barnbarn.

Ruth i Virginia