fredag 28 oktober 2016

vad är det som hänt nu då , underbara höst vad styr du med ??



 
Vad är det som hänt nu då, tänkte jag i går när
jag tittade ut. Det är synd att det inte var rörliga bilder, för det svajade som tusan i blåsten.

 
De var förra året också, och det är Brandförsvaret som jobbar, men det verkar lite riskabelt tycker jag.

Den här dagen i dag alltså,var jag uppe redan kl 05,10, skulle
till Vårdcentralen för att taga prover.
Det var det värsta vad det blåste i dag, Den lilla Rumänskan satt på huk utanför Coop-Konsum som
vanligt. I dag fick hon 2 st tjugor, jaa jag skulle inte vilja sitta där och det Drabbar ingen fattig, men jag
bliver inte gladare i alla fall.



Jag älskar hösten, det yrde ned en massa löv, det
var så vackert. Jag var på posten och hämtade paket
från Ywes Rocher , duschtvål  lite av varje till kropp
och fot.  Det är lite kul att sitta och vänta på
Färdtjänsten där, så många man träffar och pratar
gamla minnen. Jaa om jag skall vara ärlig är det mest min man de känner.  Alla har de många minnen
med min " Brunte ", han hette ju Bruno därav Brunte.
Förra året när jag var på Vårdcentralen tog de 4 rör,
denna gång blev det bara ett. Det får vara hur många som helst, men huvudsaken att de inte hittar
på någon skit. Jag har fått ett trevligt paket i dag
också från en rar Boggvän, tusen tack lilla vän.
Nu skall den här morsan sätta på lite kaffe, har inte
druckit sen i morse, så det skall smaka.




GrATTIS mitt lilla barnbarn som fyller år i dag,
kram från mormor. Mailade tidigt till dig. men det hördes väl inte hoppas jag.  Stor kram till hela
erfamilj. " jag vill ju inte störa i onödan" puss,puss.



3 kommentarer:

  1. Ja här har det varit en underbart vacker höstdag,tog en långpromenad i solen och beundrade naturen! Så fint innan alla löven faller..Ha en trevlig helg Hajan!

    SvaraRadera
  2. Huset bredvid dig har dom som övningshus berättade en brandman. Vi ringde I morse till födelsedagsbarnet. Hon var på väg till jobbet då. Ha en fin fredagskväll.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Go lördag på dig! Ja här har det svajat i träden några dagar...Hoppas du får användning av bakdukarna! Dom är eftertraktade faktiskt!! Jag börjar må lite bättre o bättre men vill inte att nån ska genomlida denna smärta i min axel.Kram Hajan💖

    SvaraRadera