lördag 1 oktober 2016

Tänkte gå till sängs, men tyvärr inget trött




Nu skall jag tala om att det vänt lite till,  nu hade vi
bara 8+ grader. Var ute och vattnade lite hos
mina kvarvarande växter på balkongen.

Tog faktiskt en liten kaffeslurk där ute i dag, det
var riktigt vackert (inglasat som ni vet ) där .

Det har varit en konstig dag, först försov jag mig
i morse, vaknade inte förrän 07,50 . Det låter
ju lite larvigt, försovit mig, jag skall ju ingen stans.

 
Det får inte bliva samma visa i morgon, för jag
tycker hela dagen bliver lite kymig då.
Men väckarklocka vet jag inte när jag behövde sist.
Inte visste jag vad jag skulle ha till middag heller,
stod där och hängde i frys och kylskåps-dörrarna.

Det blev rester av potatisen som blev över i går,
stekte 2 ägg och 5 Falukorvskivor, sallad och tomater
sista snutten på en vit saltgurka. En hel liten rund
vitlök, så goda de runda lökarna är.
Salladen var ännu frisk och kry. Gammal hederlig
svensk mat.

Har nyss mailat till min son som sticker upp till
Stockholm i morgon , för att se matchen AIK-IFK Norrköping. Det går ju bussar upp dit, Min son var så nyfiken också på denna arena. Nu fick ju Malmö 3 poäng till i dag. Roligt för dem, men vad jag tycker synd åt Henke Larsson, men så är det med idrott.




Hittade denna krans hos Google, passar bra nu på
denna lilla Höst berättelse.
Jag hoppas mina kära vänner mår lite bättre i dag,
ville inte störa i dag  som Ni förstår.
Ha det så bra alla bloggvänner, och tack för att
en del finns kvar i alla fall.

Nu säger jag god natt och tack för i dag,,,Hajan.






5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ibland blir ju inte dagarna som man tänkt sig. Det händer att man känner redan på morgonen att det kommer att bli en krånglig dag. Hoppas du får sova gott i natt så att du vaknar samma tid som vanligt i morgon bitti.
Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Här har det regnat och drizzlat hela dan.
Vad har jag gjort? Först ett par timmar med tidiningarna.
Jag har Washington Post och New York Times fredag, lördag
och söndag. Jag älskar att läsa tidningar och på veckändarna
finns det intressanta korsord.

Presidentkampanjen är ju på
gång. Det är helt enkelt deprimerande. Två nästan 70-åriga
kandidater och dom håller på och tjafsa om feta skönhets-
prinsessor och om vem som "sov" med vem för över 20 år sen.
Hela världen har otroliga problem med attacker, krig, torka
och hunger, för att inte tala om flyktingarna, och dom pratar
bara om sej själva. Jag är väldigt orolig för vad som kommer
att hända vid valet i november. Glad att jag är så gammal som jag är.

Ruth i Virginia
-stekt falukorv är bland det godaste jag vet-

Mamma C sa...

Låter mycket gott det du fick ihop i matväg när du kikade in i ditt kylskåp. Här blev det köpemat idag när vi kom hem. Hoppas att IFK vinner nu. Ha en bra söndagskväll så hörs vi i morgon.
Puss o kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men va kul Hajan,detta om hönan!! Det har jag missat;) Hahaha...ja skiter var tionde minut stämmer säkert.Därför Inga hönor eller tuppar kommer in i våran säng! Hahaha...Kram på dig 🌸🌸🌸

Bitte sa...

Vad fint du har höstpiffat din blogg, headern är jättefin med de vackra höstfärgerna!

Falukorv låter gott, här blev det en riktigt slarvmiddag... åt bara två mackor och några koppar kaffe... hmm... i morgon ska jag ta nya och bättre tag när det gäller maten ;-).

Det har varit underbart soligt och fint här i helgen, tyvärr var jag solokvist och saknade mina små fyrbenta älsklingar väldigt mycket! Det blir inte att jag går ut på samma sätt när de inte är hemma.

Hoppas du får en fin vecka och att du får sova!

Många kramar
Bitte