tisdag 11 oktober 2016

Städning på gång igen, 14 dagar bara blåser förbi...





 
I går hade jag främmande på kaffebesök. Jag umgås med två
kvinnor här, vi är många änkor som  Ni nog förstår.
Britt och jag bor i samma uppgång, hon ärver Svensk Damtidning
från mig. Innan hon kom var jag ute på Balkongen och tände
ljus i olika stakar. Det var ju jättemörkt ute i går, det regnade ju också .


Jag tycker så mycket om denna Spegel- ask att ha ljus i, det
speglar sig så vackert.

Lyktan är också fin att tända nu,
när det är gråa dagar.


Vad jag bjöd på, ha,ha det var inte så märkvärdigt.
Men jag hade små vetebullar Pågens med Vaniljkräm
i. En var sin Kokosboll och Franska våfflor.
Vi pratade om sådant som man inte tänker på,
förrän man bliver ensam. Nu hade hon bekymmer om makens kläder, hon frågade vad vi gjorde. Jag sade som det var att min son och jag packade 2 stora
sopsäckar som vi skänkte och de kom och hämtade.
De snygga jackorna och tröjor fick en kompis till
min man. De hade ungefär samma storlek.
Sen visade jag henne att 2 plagg hänger i min tambur, det känns bra för mig. Gubbens kläder på
2 galjar.
 
 
Så här fin är min Cyklamen ute på Balkongbordet. måste visa Er vad jag skall ge min andra kompis i morgon, skall ju till henne och äta. När jag var hos vår Trädgårdsmästare köpte jag detta till
Mary .


Köpte en Cyklamen till henne också. Det är ju den tiden nu
när den blomman är välkommen.
Disktrasan tycker jag är så rolig också
Vad Kacklar Du Om,  passar bra eftersom vi kacklar så mycket.
 

 stor kram från  vardagsprat "Hajan"

        


 











3 kommentarer:

  1. Så bra och ha två väninnor så nära,
    mysigt och fika och prata.
    Och jättefint med cyklamen
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Så fint att du har några av din gubbes plagg i tamburen, jag förstår att det känns bra för dig!
    Disktrasan var kul!

    SvaraRadera
  3. Nu hoppas jag att mina rader ska fastna hos dig. Som jag sa på telefonen vet jag inte om jag vill använda min fina disktrasa som jag fick. Den får stå som prydnad ett tag.
    Puss o kram

    SvaraRadera