söndag 9 oktober 2016

Söndagsöverraskning, vilka Höstfärger plötsligt



När jag kastade ett öga ut i morse från fönstret i
sovrummet, fick jag se detta.
Ni kanske trodde jag kastade ett emaljöga ut, nej nej
men fick plötsligt se en underbar färg.
Det har blivit i natt, jag har i varje fall inte tänkt
på detta förut.

Det var ju riktigt vackert, vilka fina färger på
min lilla gård. Jättegrått och jättevått , nu är verkligen hösten här.
I dag har varit en lugn och skön dag, fixade till min
älsklingsmiddag Ugnstekt Lax med färdig Abba sås till. Åt den till ett reprisprogram från i går.




När jag var hos Cajsa i går fick jag 2 skott med mig hem. Vet Ni det är en Begonia som hon haft i alla
år efter min mamma. Min mamma dog 1989, så det
är konstigt med detta träd. Cajsa har delat ut skott,
jag har aldrig bett att få något, men så i går frågade jag.


Det bliver stora blommor, men då får jag nog ha en
jäkla tur om detta skulle bliva något. I badrummet
Har Cajsa en jättestor, men det är länge sen den blommade. Rötterna på dessa två skott var jättelånga. Man måste ju prova i alla fall.
Cajsa var ju bara kring 20 år , när hon började med
denna. Hon är sk -t duktig med växter, vi får se.

Nu skall jag sätta på lite eftermiddagskaffe, till
kaffet skall jag ta en Snickers glass, det kommer
att bli bra. Nu ringde min granne precis och var lite
pratsugen, men jag bjöd henne till elvakaffe i morgon
Jag bara inte ville nu, men hon blev glad för
morgondagen. Nu hoppas jag ni är nöjda med
Tack Ewa för dina rader. Kram från Hajan



4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka vackra höstfärger du har utanför ditt fönster. Idag har det varit ett riktigt skitväder hela dagen. Här blev det rester som vi åt till middag. Tror säkert att du får blommor på ditt skott så småningom.
Puss o kram

Tummelisa sa...

Vilken fin begonia, den påminner om de jag har ute varje år som heter "drakbegonia" eller dragonwings. Försöker alltid få tag i dessa, är inte duktig på att spara år från år.
Nu är det verkligen höst, grått och kallt, för att inte tala om mörkret på morgonen när jag ska till jobbet. Börjar kl 07.00. Måste tända ljus nu på morgonen så det blir lite mysigare. Inte alls vår årstid detta, vi tycker om sol och värme. I februari ska vi åka till Gran Canaria, känns som en evighet dit. Idag är jag ledig, det är jag varannan måndag. Ska åka och hälsa på min mamma idag. I morgon ska min gubbe hälsa på sin mamma 95 år på äldreboendet, men vi är där ganska ofta, då hon ringer mycket.
Det är även dags att börja jaga efter ved att elda med, min gubbe fryser för det mesta. Han blev så frusen efter sin hjärtinfarkt.
Nu ska jag dricka lite "elvakaffe".
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

Så fint det är med höstens underbara färger! Ska plocka lite såna häromkring till mitt kalas i morgon 🌸 Kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Så fint det är med höstens underbara färger! Ska plocka lite såna häromkring till mitt kalas i morgon 🌸 Kram Gunilla