fredag 14 oktober 2016

Smaken skall man aldrig diskutera , men ,men



Någon frågade vad jag tyckte om Nobelpriset
till Dylan.  Förstår inte varför de valde honom, han
fick ju Polarpriset 2000 tillsammans med Isak Steen.
Tänkte på en gång på EVERT TAUBE , honom skulle jag kunna tänka mig. Finns det någon som skrivit
så vackra visor som han? Astrid Lindgren var också värd ett Nobelpris. Bob Dylan har ju fått så stora priser i USA också.. Nej jag tyckte inte han skulle ha det.
Tyckte det vars så bra svar, när de intervjuade
personer i bokhandeln, som stod där och köade för
att bliva först med den bok som gällde. Han svarade
så bra, jag får väl köpa mig en Grammofonskiva
och lyssna på.
Men alla tycker ju olika som väl är, hur skulle det bliva eljest.
 Till och med min data blev ledsen i går över detta
pris, den lade av totalt. Jag hade plötsligt inte
rätt att göra varken det ena eller det andra.
På  Lördag är det 25 års jubileum  för Bingolotto.
När vi var i 60 års  åldern , då spelade alla på detta.
Och vi vann , små vinster men det var roligt.
Jag pratade med en god vän uppe i Stockholm för
en liten stund sen. Vi spelade ofta tillsammans,
men jag förklarade att nu tittar jag bara på det programmet, utan att spela.
En gång vann min man "sänka skepp" 10,000:-
Det var Lars Kroner som hade gjort detta spel, men
då ringde vi till våra barn och de fick lite pengar av oss då. Det jag mest håller tummarna för nu
är IFK Norrköping. Hoppas de håller mot IFK Malmö,
och vi kunde få oavgjort.
Men önska är en sak, och spela är en annan.
Ha nu en trevlig Fredag så gott det går.
Måste berätta att min duktiga måg fixade till min
data, och det berodde inte på mig , detta stopp.
Nu är den här gumman glad igen,
hälsar HAJAN.







3 kommentarer:

  1. Tycker nog också att det var lite lustigt att det blev Dylan. Även om jag gillar han låtar och har endel LP av honom. Skönt att datorn blev kirrad nu.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Förstod inte heller valet jag är väl för ung för det .Tack för din fina kommentar hos mig ,satte ut mera solbilder ikväll ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Ja Dylan själv verkar ju inte så speciellt road av priset heller, själv har jag aldrig lyssnat på honom så jag kan inte säga om det var bra eller inte. Bingolotto vann min svärfar på en gång och bjöd oss alla till Västindien viket var riktigt trevligt så klart. Önskar dig en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera