lördag 8 oktober 2016

Sista träffen på bra länge , och vi var många som hade det mysigt.




Alla var bjudna , till och med lilla Orvar. Ja nu bär det av igen till
Spanien, en resa som var efterlängtad. Värdparet ville bjuda oss
eftersom försäljningen av huset är klart. I februari kommer det
nya hyresgäster.  Så vi kommer att fira sista Julen i huset
tillsammans i år ändå som vanligt. Min son var och hämtade mig, så vi åkte först till vår trädgårdsmästare och köpte Cyklamen.
Nu orkar inte jag ändra stilen, så det får vara så här nu (Den fixade jag, dottern). Texten menar jag förstås. I dag blev vi placerade
på olika ställen, för att äta. Vi var ju så många.
Vi blev bjudna på Fläskfilé, Kyckling och potatisgratäng. Potatisgratängen var jättegod, med mycket Purjolök i. Till maten fick det väljas öl eller vin. Barnen fick ta något som passade dem.
Cajsa hade gjort en underbar sallad till så god.

De som ville smaka på Glöggen, fick göra det. Flaskan i år var
jättesnygg. Glöggen den var gjord på Kråkbär och annat. Jag bara
kände på doften, tyckte precis den doftade som glögg brukar göra nejlikor.


Vet ni något roligt lilla Wilmer kom och visade han hade hittat en
Pokemon med sin mobil, men den hette något annat. Jag bad
min dotter tag ett foto på den där så jag får en.
Sen kom efterrätten och det var Granatäpplen, första gången
jag åt dessa goda röda kärnor.
Eftersom vi var så utbredda fick vi gå och hämta maten, ja inte
jag alla med rullator blev serverade. (bara jag)



Cajsa hade bakat spröda kakor som den goda salladen
lades på. Jättegott till kaffet med,
Tyvärr var jag inte ute på Altanen och fotograferade,
så jag tog bara på oss i köket. Tyvärr missade jag på detta viset, nio stycken.

Det blev ju inte så lyckat taget, men roligt för mig att få dem på bild, så länge sen vi sågs.
Jag fick ett stort skott på Begonia med mig hem , ni vet de som har så vackra stora blad. Särskilt  för det var skott från min mammas träd, Cajsas mormor alltså.
Det var en lyckad dag, Per skjutsade ju hem mig, och han
åkte och köpte mig lite mjölk och strösocker. För det hade
jag missat, när jag var och handlade själv.
Nu skall jag vila ett litet tag, ha en trevlig söndag önskar Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för igår, det var en supertrevlig lördag tycker vi. Jag har varit inne och fixat till din text.
Puss o Kram

Eva i Dalarna sa...

Åh vilken härlig dag och träff Hajan. Så roligt allting du skrev om, blir så glad att du hade så trevligt!
Så fort det gick med försäljningen av huset, det var ju bra. Men härligt att ni kan fira julen där.
Hoppas du har en fin söndag idag! Kram till dig!

Anonym sa...

Väldans va ofta du är ute på kalas, Hajan!
Lät som en riktig gourmetmiddag, ska jag säja.
Det där fruktblandningen såg jättegod ut.

Här är det också höst, men inte lika långt kommen
som hos dej. Vi har en solig med blåsig söndag med ca 17C.
Fint. -
I kväll blir det debatt igen melland Clinton och Trump.
Få se om det blir "fyrverkeri". Bara 4 veckor kvar till valet.
Fy fasen för detta årets val. Båda kandidaterna är förfärligt
illa omtyckta. Man tycker det stora landet kunde had kommit
fram med nånting bättre. Två, nästan 70-åringar. Kram!

Ruth i Virginia
-Om du kollar "Ama de Casa" bloggen, kan du se foton från hennes
besök hos mej i onsdags.