tisdag 4 oktober 2016

På utflykt en vanlig tisdag, Kanelbullens dag




I dag blev det en tur ner till samhället. Har ni märkt ibland att nästan allt börjar tryta i skåpen på en gång, det blev 3 Papperskassar och en plastpåse med varor i.
Först ville jag så gärna ha Cyklamen. Nu hade de bara små, men jättefina. Jag köpte två, skall ge bort
den ena till en som behöver muntras upp lite.

Hushållsrullar, Golvrent, Tvättmedel, Sköljmedel
Diskmedel, disktrasor. När jag åkte till Konsum var
det en stor buss, vi var tre med rullator. Det var bara jag som skulle till affären de andra, skulle till vår
Vårdcentral.  Det var så roligt min granne högst upp i samma hus, ringde precis innan jag skulle åka i väg.
Hon ville bjuda på kaffe kl 11,00, det går inte svarade jag, men då sköt vi upp det till kl 12,00.
Det var kö till montern med nybakat bröd, Ja visst
det var ju Kanelbullens dag.

Så jag köpte 6 st, jag har slutat baka vetebröd det
får ligga för länge i frysen,,det bliver inte gott det heller. Men jag köpte en Cyklamen till min granne med.
När min bil kom var det en liten vanlig taxi bara.
hjälp tänkte jag som hade så mycket packning.
Men det var en klämmig Finne som skjutsat mig
flera gånger, så det gick bra. Man lämnar ju lie
dricks också, naturligt vis. 

Allt vad grönsaker gäller, kostade bara 10 :- per  förpackning. Så i morgon skall jag ha stuvad blomkål och goda korvar, sen köpte jag färska
Lasagneplattor, malen blandfärs  Lax, Morötter, Kålrötterna skippade
jag, så in i helsicke små. Det bliver en bra dag i
morgon att taga hand om all mat.
Det enda tv tittandet blev Hela Sverige bakar,
Bönderna orkar jag inte med, tycker det är
lite larvigt. Det är nog min höga ålder som smyger sig in där. Nu skall jag gå och knyta mig det
är också min höga ålder som sätter käppar i hjulet.
Ha  en bra dag och vi hör av varandra i morgon, natti, natti.

Förstår att ni undrar vad åt jag i dag då, köpte mig
en Pizza med skinka och ost på, Jättegod .


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Så du var på kafferep igår. Ja, ibland är det totalt tomt i skåpen när man ska ha något.
Puss o kram på dig

Blommiga Rutan sa...

Oj!
Det var en riktigt inköpstur det! Och så kafferep uppepå det! Trevligt, trevligt! Har också lite svårt för Bönderna och fruarna, tycker precis som dig.

Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Cyklamen är så vacker.
Längtar efter äkta svenska kanelbullar. Finns inte här,
och pärlsocker får man leta efter. Dessutom bakar jag
ingenting som behöver jäst. :)

Du gjorde en verklig storhandel. Bäst att passa på
när tillfället är givet.

Underbar solig höstdag i dag och ett mycket trevligt
långväga besök. Soppa, smörgås, kålsallad till lunch
och glass med gubbar,hallon och blåbär efteråt.

Ruth i Virginia