lördag 29 oktober 2016

Nu väntar jag redan på " Så mycket bättre"




Jaa, jag väntar redan på kvällens begivenheter på Tv. Glömmer aldrig för ca 25 år sen när en kompis frågade om jag skulle
följa med till Dee Geer hallen i Norrköping, och kolla . Jag sa det spelar ingen roll vem det är, jag följer med.
Vi gick på allt som gick att gå på, ja inte dans , men teater och sådant. Når det började var först Loket och talade. Sen kom det
5 st unga killar, kanske de var 6 st.  Så bra de sjöng och lite annorlunda en alla andra, det var min första träff med denna
Magnus. Jag vet inte om de hette Weeping Willows då ?
N
 
Vet inte vad som håller på nu men mitt i min
blogg försvann det jag gjorde, upp kom texten bara
Stäng inte av datorn, något om window också.
Jag hade inte tänkt stänga av, eftersom jag satt och bloggade. Nu efter en bra stund så kom allt till baka.
Nu skall jag snart sluta för nu skall jag äta min lunch.
Som jag tidigare berättat såg jag bara första gången,
Så skall det låta då
var ju LillBabs , Beghagen Plura då tyckte jag det var bra.. Sen kollade jag när Sven Bertil Taube var med.
Så jag har nog varit lite ombytlig. Det är ju reklamen
som gör att man kollar emellan Kanalerna, då kan det bliva så här. Man missar lite här och där,
 
Måste taga med etta kort på min dotter och måg,
visst är de söta och gulliga. Läs mer om det på
hallon o blabar, min dotters blogg, där fanns
detta foto på mina kära.  Mitt andra barn är
också ute och far följer ju IFK Norrköping på
deras matcher. Skönt för mina ungar att
slippa tänka hur gumman har det. Joo Gumman har det bra, och nu tycker jag det skall bli jätteskönt
när vi slår om till Vintertid i kväll, för
många, många år sen, ändrade vi ju för elens skull
om jag inte kommer ihåg fel. Sen skulle vi vara lika som övriga Europa. Jag tycker det är bara skit.
Det var väl ett klart besked, ha en bra avslutning på helgen önskar Hajan. 
G O D    M I D D A G. 
 
 
 








4 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag håller med, bara skit med den ändringen av en timme hit och dit. Särskilt tråkigt tycker jag det är när tiden ska bakåt just den helg jag jobbar. Så nu laddar jag, inte för mina vanliga tio timmars nattjobb utan för ELVA timmar på jobbet.
Så mycket bättre ser jag inte, har tröttnat på konceptet.
Ha en trevlig lördagskväll!

Mamma C sa...

Då tjänar man en timme i morgonbitti när vi vaknar. Har precis sett på Så mycket bättre, för vi fick in tv4 på tv:n här idag.
Nu ska jag sitta och kolla lite på datorn innan vi hoppar i säng.
Kramis på dig

Anonym sa...

Här ändras inte klockorna förrän nästa veckända.
Förstår inte varför det ska hyttas fram och tillbaka på det viset.
Vi börjar i april och går på "sommartid" i sju månader.
Varför hålla på? Två stater bryr sej inte om det, och jag
vet inte hur det funkar med tidtabeller o.dyl. Men inte mitt problem.
Vi har sommarväder igen efter ett par veka frostnätter.

Ruth i Virginia

Tummelisa sa...

Tycker det är bökigt med att ställa om klockan. Förstår inte vad det ska vara bra för.
Har inte sett så mycket bättre ännu, men har spelat in det. Ska se när jag hinner....
Här är vi förkylda, men min gubbe säger att sjuknärvaron på jobbet från min sida är större än sjukfrånvaron. Det känns svårt att vara hemma när man kan stå på benen.
Idag är det i alla fall soligt och vackert, känns skönt. Vi ska snart åka och handla lite, även om det är söndag. Orkade inte igår.
Ha det gott!
Kram Tummelisa