onsdag 26 oktober 2016

Nu har vi festat på Oxrullader och Glassbåtar, mums mums










I dag klockan 11,00 ringde det på dörren och så kom
min matgäst, grannen från huset bredvid.
I dag var hon så käckt klädd 88 år, och så fräsch ,
jag älskar dessa snygga kapar . Skulle faktiskt vilja
ha något sådant med. Det är ju urtag för armarna,
så man kan draga en rullator också.
Det är alltid paket dags när Mary kommer, i dag blev
det värmeljus och 2 fina ostar. Vi pratade väder,
sen var det ju större ämnen, som papperslösa,
USA valet Saud Arabien, och andra viktiga saker.
Det är roligare att prata sådant än om grannarna tycker jag i alla fall. Jag fick min kallelse till min årliga läkarundersökning, den 7 november för mig,
Mary skall gå i morgon till sin läkare. Det är tur man bliver kallad, eljest skulle inte jag komma iväg.
Nu får vi hoppas att allt går bra för oss gamla
skråpansikten tyckte Mary.






Sen talade vi om grannens Björkar, det är 3 st som
vuxit ihop och det är så vackert. Jag fick beröm för min balkong och alla levande ljus i lyktorna.
Hon tyckte också om mina pumpor , men de är gamla och börjar tappa färgen.


 
 
 
 

Det har blivit en ovana nu, jag glömmer min kamera,
skulle ha fotat maten, men icke sade Nicke.
Vi pratar så mycket så jag glömmer det. Jag visade
min dotter och mågs nya hus i Spanien, hon tyckte
som jag att det verkar toppen.
Det mest äckliga var RÅTTINVASIONEN vid
Stockholm södra. Fy tusan så äckligt hur kan det bliva så många,(ja hur de bliver till vet jag), det fick
man ju lära sig i skolan, men nu är allt så slappt
tycker jag.
Ni som har data kan ju kolla , stora som kattungar
och vitt skinn. F y tusan.



 
 
 
Nu är disken klar, och jag skall sätta mig och kolla
Tv programmen, så inget går utan jag får vara med.
Vad vi drack  var Martini Bianco ,till ostkexen
och sen 2,8 % öl för mig och Mary ville ha Loka,
till maten. Till sist blev det starkt gott kaffe till Glassbåtarna.
Trevlig fortsättning på veckan, kram från Hajan.
 
 
 
 
 
 
 




















3 kommentarer:

  1. Härligt med era onsdagar som ni har. Här blev det rester idag när vi kom hem från havet. Nu sitter vi på framsidan ett tag för att få lite av de sista av solen för idag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag blir glad av att titta in och läsa om hur du har det. Vilken fin bild på vänninan ! Så himla fräsig och att hon är 88 bast kan man inte ana...
    Vad trevligt att ni träffas och diskuterar världsläget och äter och dricker gott !

    Ha det så bra !
    Hälsningar från Vendela i Kimstad

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att du verkar må bra. Så trevligt med sällskap till maten. Du är duktig som fixar maten själv och ordnar det så fint på balkongen.
    Tack snälla du för dina kommentarer hos mig - kul att du tittar in :)
    Konstigt det du skriver att du "blir utkastad" ... fattar ingenting. Ingen annan tycks bli det, så varför du?
    Ha det gott!

    SvaraRadera