söndag 30 oktober 2016

Jag har inte loppat mig ,ha ha

Ja, så var det dags för Halloween, tänk det hade man inte när vi var barn. Det var ingen som tänkte på det.
Men när mina barn var små, gick de omkring och bjöd på godis. Men det var nog när det var Påsk,
förstås jaa man glömmer lätt.
Tänkte på en annan sak, förr sade man ofta, vad har
Du gjort i dag? Har Du bara suttit och loppat dig hela dagen.

Vilket dumt uttryck, men förr fanns det loppor , det
blev riktiga märken efter dem.
Jag gick till Google för att hitta ett exemplar.
 
 

Vet inte om detta är en som kliar, efter den bitit.
Kommer ihåg också att man aldrig skulle klappa
hundar , De var tydligen fulla med löss.
 
Vi måste ju prata om Magnus Carlsson också,
det var väldigt sorgligt " Så mycket bättre" i går.
När man har läst Aftonbladet och Expressen, så
var jun alla ledsna för något. Slog över till Ettan för att få se Jerry Williams , då hade han sjungit färdigt
och tackade för applåderna. Hon som " kula " var
ju också intressant. Nej behållningen i går
var ju Lisa Ekdals tolkning av en Magnus låt.
Jaa, Jill Johnsson  var bra också.
Bäst tycker jag Tommy Nilsson, har varit denna gång.
 
 


 
I morse skulle jag velat varit nere vid Bråviken, jag såg ju bara den fina röda himmelen. Jaa
ovanför garagelängan här. Just nu är det underbart solsken, men mycket kyligare .
Tack Ruth för dina rader till mig, jag var uppe i natt
och skrev till dig. Kollade ju på TV för att se lite
från Ert underbara President val, man tror
ju knappt det är sant. Samma sak tack till
Ewa i Dalarna och Tummelisa, trevlig helg önskar jag. Nu skall jag äta Potatismos och köttbullar, det räcker länge det. mums, mums.
Tack och kram från Hajan. 
 
 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi tyckte Tommy Nilsson var bäst igår med. Du har rätt att det var bara till påsk vi sprang runt och knackade dörr. Halloween kom när mina barn var små. Men tror inte någon av dom sprang runt och sa bus eller godis. Det var påsken dom knackade dörr dom med.
Här blir det hemmagjorda hamburgare.
Puss och kram

Anonym sa...

Ja, vi var påskkäringar. Vi ritade på små papper,
vek ihop och gav till den som öppnade dörren. Och
så hade vi påsksmällar, DET kommer jag ihåg.

Här är Halloween STORT! Ska själv ha grannparty i kväll.
Alla har med sej mat och dryck. En annan granne har haft
festen hemma hos sej varje år, men i år ville dom se mitt hus efter
renoveringen i somras. Det enda jag behöver göra, är att sopa
rent på alla flata ytor, för att få plats för det som kommer.
-Det är verkligen kul, för vi har många småbarn i grannskapet,
och dom kommer utklädda. Mycket enkelt!

Ruth i Virginia

Gunillasljusglimtar sa...

Ja Hallowen är jag inget för! Förr 'lussade' man ju till Lucia.Det var kul tycker jag!
Ja så mycket bättre var så sorgligt i lördags,orkade inte med det heller...Känner mig piggare o piggare.Ska följa m gubben till ÖB när han kommer hem sen....Kram Gunilla