torsdag 6 oktober 2016

God Morning , kolsvart utanför mitt fönster

Men här hemma är det ljust i alla fall. Det enda som inte passar här på bilden, är katten för det har jag ingen. då tänker jag på Henning med sin lilla Ida. 
Är så glad för igår var dotter och måg här, med nya
extra högtalare till min stora 50 tummare.
De tog hem de andra jag hade haft, hoppas det hjälpt nu.
Men i går kväll var det inget brum eller andra
ljud. Så ringde min son också, han berättade att jag får skjuts både ner och hem från vår grill fest på
lördag, hos dotter och mågen..
Skulle ju göra Lasagnen i går, men hann inte det
eftersom dotter och måg kom hit istället.
Men det skall jag göra i dag, åh så sugen jag blev i går, när jag tittade på Go, Kväll och Susanne gjorde
de härliga pastarätterna.
Just nu är det 4,1 + och min klocka är 05.04 , vill
gärna berätta det.
Tack lilla Ruth så fint mail, med alla dessa bergmassiv från jordens alla hörn.
Just nu har mitt barnbarn kommit fram till Bali, hon
landade i går. Min son berättade att i de Asiatiska
länderna finns inget som heter Gluten eller Lacktos
så hon får nog lite kämpigt i mellan varven.

Hon skulle nog vara glad åt mina pajer, skinkpajer
med grönsaker. Det är Filodeg, det går visst bra.
Nu skall jag breda mig en macka . nytt bröd
Det är bara nyttiga saker i, morötter , och andra rotsaker. Men jag har ju inget fel, tack för det
tänk att jämt behöva tänka på sådant.
Nu sprider sig kaffedoften, så nu slutar jag för i dag.
morn,morn . Kära nån., jag häll på att skriva natti, natti,  kram från Hajan.





4 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Vi frossar också lite i rotfrukter nu. I går blev det härlig morotssoppa med ingefära. Gubben fick en korv till så han blev nöjd. I dag blir det rotfruktsgratin. Kanelbullen hoppade jag över, trots att de bjöd på en i ICA-butiken. Jag vill hellre ha kardemummabullar. Här blåser det så man knappt kan göra något utomhus. I går fångade jag in en plastmatta som var på väg bort.
Kram från Kerstin

Mamma C sa...

Inte lätt att hitta saker för gluten och laktos när man reser. Mössa och vantar på i morse för mig. Här blev det pasta i lunchlådan idag. Ha en fin dag.
Puss o kram

Gunillasljusglimtar sa...

..Jag blir alltid SÅ glad av att läsa dina härliga inlägg! Ja du är uppe tiidigt förstår jag! JAG låg änna till 8 idag.Börjar jobba i morgon så skönt med lite sovmorgon! Ja det blir svårt för barnbarnet då med gluten och så.
Hoppas lasagnen blir go idag då.Här blir det lax i ugn. Kram på dig ♥ Gunilla

Rantamor sa...

Ett tag sedan jag var å kikade in hos dig igen lilla Hajan, ser att du har det gott, och bakar och kockar som vanligt, du är så duktig.
Läste att du heller inte tittar på när bönderna dejtar, tack för det då är vi två iallafall, för jag gillar det heller inte.
Hoppas att du får en trevlig grillkväll på lördag !!

Tjingelingen från Rantamor.