onsdag 19 oktober 2016

En jobbig dag har gått till ända, skönt


.



Först mitt stora tack till Ruth i Virginia, Ewa i Dalarna
Tummelisa i Östergötland, Ni är för rara som håller
kontakten med mig, det värmer. Lilla Äppelblom
tänk över ditt beslut att fimpa för gott med Bloggen.
Men det är klart ni har så mycket annat på gång,
Det har inte jag, kram till Er,

Så här kände jag mig vid hemkomsten från mitt
besök i centrum. Jag hade ju min långa lista med mig
vad jag skulle handla hem. Men min son ringde i går och
bad mig lämna de tunga varorna , så tager han dem på lördag.
Men hur snälla de än är mina barn, vill man fixa själv
det som man kan. Det var lite roligt i dag, träffade en
Färdtjänstchaufför som körde mig i alla år till min make. Hon var alltid så klämmig och hjälpsam.
Det blev hon i dag med, hon hjälpte mig in i hissen,
då kom en granne som bor högre än mig, men hon
hjälpte mig ända fram till dörren vid min lägenhet.
Skönt, det bliver faktiskt värre och värre.
Jag skall bjuda dem på våfflor en dag, det äter ju alla
jag tror inte några har gluten där. Billigt är det
också. Jag  skulle ju ha kött till Oxrullader, men det fanns inte någon stans. Jag frågade en kille som  sade   , de kommer om en trekvart. Så bra jag åker inte hem förrän 11.25.  Rätt som det var kom han,
hurra ropade jag. Dem skall jag göra i morgon
sen får jag frysa in dem, då är de är klara.
Min middag blev i dag en Pizza, det går bra någon gång. Sen har jag kokt en jättelång fläskkorv, det
bliver flera mål för mig. Ändrat på hyllorna i kylskåpet så allt får plats.
Jag köpte mig 2 Orkideer i dag, 3 stänglade för
69:- st. det är faktiskt lite knoppar kvar på
dem. De två som lagt av sätter jag i mitt sovrumsfönster.

Nu säger den här Bloggerska God natt i alla fall, Hajan.


5 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jo pizza är väl gott till middag ibland, det bjöd jag barn o barnbarn på i måndags. Men nu är jag hemma igen efter en hel dags tågresande.Så idag blev det knappt nån mat alls för mig!
Fint med orchideer!

Mamma C sa...

Så snällt att du fick hjälp ända fram till din dörr. Vi var in på en trädgårdshandel härom dagen när vi var ute och gick. Men jisses så dyrt mycket var mot hemma.
Kramis på dig

Äppelblom sa...

God förmiddag på dig!
Så bra att det finns snälla människor som hjälper till ibland. Jag brukar också försöka göra en god gärning ibland.
Jag blir glad av att läsa din blogg och att få ta del av allt du gör. Min egen lilla mamma hade det inte så bra de sista åren och det var ledsamt. Hon hade alltid varit igång och donat och grejat. Ställde alltid upp för allt och alla - både människor och djur.
Jag önskar dig en bra dag och var rädd om dig!
Kram Inga

Annes vita rum sa...

Gulliga du! Tusen tack för dina snälla kommentarer😘 Visst är bilden rolig och stämmer bra in eller hur😂 Ha det så bra! Kramiz

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du Hajan,klart det är skönt att få göra så mycket man klarar av...fast ibland är det gött med hjälp! Ja det är inte många kvar med bloggar som det var förut! Så bliver det tyvärr1 hoppas du får en fin helg Kraam Gunilla ♥