tisdag 18 oktober 2016

Det är Tisdagsmorgon och vädret är inte bra, nu saknar vi solen


Nu är tiden inne Halloween är , på gång, ja inte förrän den 31/10
men här där jag bor. Var det clowner ute och gick i helgen.
Vilka jäkla påhitt som flickan från Hemtjänst sa, det har ju hänt
så mycket otrevligt med dem. Såg i Norrköpings Tidningen att
i skolorna får De inte ha dessa dräkter.



Som jag skrev att nu är det grått till tusen, hittade bara denna bild.
När jag har gjort denna blogg , skall jag fixa mina räkningar.
För i morgon skall Hajan ner till centrum och handla lite av varje.

I går fick jag ett långt mail från min dotter, jag har
klagat på att bloggvännerna bara försvinner,
Hon är för gullig ,skickade fler sidor på förslag på
nya bloggare. Vi får se hur det går med det.
Förra Halloween var det inga barn här som ville ha godis. Jag såg att det var barn som gick till andra
ingångar här. Jag hade gjort iordning både gott och
pengar ifall. Men det blev inget Ifall för mig.
Jag tror inte de går till gamla tanter, de kan ju
faktiskt vara lite rädda för att göra det.
Det nya programmet i SVT om Hemtjänsten tycker jag är
underbart,  så rara är alla flickor som arbetar här.
De känns som de skulle vara en familjemedlem.
Min middag i går var Hamburgare, jaa jag fixade dem som pannbiff, med mycket gul lök och god sås.
I dag skall jag ha pasta och Bacon med vitlöksås  till.
Nej nu slutar jag och går ut i mitt kök, för att
fixa mina inbetalningar, så får jag iväg dem i morgon. Ge gärna en kommentar så bliver
jag glad.   Kramisar från Hajan.
.















7 kommentarer:

Mamma C sa...

Här är det mulet idag men det är över 20 grader så vi klagar inte. Vi ska ta och gå ut och gå lite i området idag när man inte kan bada. Här blir det nog fisk till middag och sallad till den.
Jag skulle inte öppna dörren om det står häxor utanför. Kanske om det är pyttehäxor.
Kramis på dig.

Anonym sa...

Här är det 17C lite före 6 f.m. och det lär ska
gå opp till 28C. Var varmt i går också; ovanligt för oss.

Betr. barnen på Halloween - Jag tror, att dom inte gillar
att gå i lägenhetshus, så du får väl sätta dej i porten
med din godis, Hajan. :)

Har aldrig tyckt om clowns. Det är lika här, att dom
tagit bort clownkostymer i affärer, som säljer sånt,
för det har varit en del otrevliga händelser med clowns.

Fisk håller på och töa i kylskåpet; redo till middag.
Blomkålsmos och broccoli plus fisk blir gött!

Ruth i Virginia

Hajan sa...

måste svara min dotter, de kanske är rädda för häxan som stå
innanför dörren. så kanske det kan vara.

Äppelblom sa...

Hej Bästa Hajan!
Tack för de gulliga kommentarerna och jag blir så glad när du skriver att du saknar mig. Du har så rätt - visst har jag varit ute på instagram, men jag gör ett uppehåll där också just nu.
Jag hoppas allt är bra med dig och jag gillar inte heller CLOWNER!
En stor varm KRAAAM till dig!
Inga

Eva i Dalarna sa...

Usch va fjolligt med de där clownerna men var och en blir ju salig på sitt vis!
Jag befinner mig i Skåne nu och leker med yngsta barnbarnet. Som tur är har jag ju din blogg på mobilen så jag ser ändå vad du har för dig ☺

Tummelisa sa...

Hej
Du har mig i alla fall, jag brukar skriva lite hos dig ibland. Tröttnar inte på din blogg.
Jag har aldrig gillat clowner, inte som barn heller. Hela tiden kommer nya hemska saker upp för att kunna lura och skrämma folk. Usch så allt har blivit. Vi tittar också på TV om världens bästa hemtjänst. Lite ledsen blir man, så många ensamma. Sorgligt också med par som varit tillsammans nästan hela livet, som måste dela på sig. En bor kvar hemma, en på ett vårdboende. Mina svärföräldrar fick åtminstone bo tillsammans, trots att svärfar var dement. Men de hann inte bo så länge på äldreboendet, svärfar har gått bort. Nu sitter min svärmor 95 år ensam i lägenheten. De skulle ha firat 75-årig bröllopsdag.
Nu är det mörkt om morgnarna när jag går upp, och ska åka till jobbet. Brukar tända ett ljus för att mysa till det lite.

Ha det gott!
Kram Tummelisa

Annes vita rum sa...

Tack för att du kikar in hos mig med dina gulliga kommentarer Hajan... Många slutar nog blogga och har instagram i stället.. Din undran om vart vi bor i Spanien är svaret.. Marbella.. Där vi trivs och mår bra.. Vi har haft hus i Alicante för ca 20 år sedan, men jag föredrar det här.. ☀️Hälsningar.. Kramiz