måndag 3 oktober 2016

Blev så besviken, AIK-IFK Norrköping 6-0 till AIK, men de var duktiga..


Jag kollade lite på Expressen som hade bilder från
matchen. Sen kollar jag alltid på 377 , då ledde Aik
med 2.0. Nu räcker det tänkte jag. Sen hände inte ett "skit".  Hokus-Pokus sen sent, då trodde jag inte mina ögon. Herre-Gud 6.0 Den där Isac i AIK, vilken kille.
Lite Zlatan tycker nog jag,  Min son var ju uppe i
Stockholm och såg matchen.
Det var nog rätt tyst i den bussen hem .
Lyssnade i morse på Idrottspanelen , Härenstam sa
de har ju mist så många bra spelare i IFK.
Men de andra ville nog att AIK skulle vinna hela
rasket hörde jag. Det får bli som det blir bara vi inte
åker ur.  Men både AIK och Malmö FF , låter ju
precis som att det vore bra om vi åkte ur.
Nu skall nog Hajan vara tyst, skall inte lägga mig i.

Tack lilla Ruth från Virginia, håller med Dig att det
är ett väldigt lustigt President val i USA.
Tack Gode Gud att jag inte bor där, Trump är ju inte
sann egentligen. Har han alla hästar hemma i stallet,
det verkar som han inte tänker ett dugg.

På lördag är jag bortbjuden på grillfest hos min
dotter och måg. Det är ju alltid gott, det bliver nog
den sista grillningen där, ute hos dem.


 
 
 
I dag skulle vi i juntan sjungit för dig på din 86 årsdag. Men tyvärr blev det inte så, men vi har
ju kommit ihåg varandra i över 60 år.
Därför vill jag ha med detta. från oss.



Nu skålar vi för en fin höst, och ett bra lycka till ,
Till er alla som orkar att skriva ett par rader till mig-.
       k r a m  f r å n   H A J A N.

4 kommentarer:

  1. Så roligt med grillfest hos dottern, det blir säkert gott. Hon verkar ju ha ärvt din talang för att laga god mat!
    Men det blir kanske sista grillningen som du skriver, hösten är verkligen här nu. Det var såå kallt om benen i morse när jag gick till bussen. Så i morgon åker långkalsongerna på!

    SvaraRadera
  2. Roligt med grillfest! Något att se fram emot. Du har rätt om Donald Trump, verkar vara en mycket konstig person. Har sagt till min son att han kanske kastar ut er från USA om han blir president. Han tycker inte om invandrare, även om han är det själv. Tycker inte att någon av dem verkar vara någon bra presidentkandidat. Tur man inte behöver bry sig så mycket.
    Nu är det verkligen höst, men fortfarande fint väder. Vi har börjat elda i öppna spisen igen, så nu blir det jagande efter ved igen. Min man är så frusen, han vill ha så varmt inne.
    Oktober, november tycker jag är långa månader, vet inte varför? Men, jag är en sommarmänniska. Ser fram emot vår resa i februari.
    Hade velat åka och hälsa på vår son i USA i jul, men det går inte, kan inte få ledigt. Känns lite tråkigt...
    Nu väntar TV, ska se Vems vet mest? Vi ser det varje dag, man lär sig mycket.
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Ledsamt med förlusten igår. Men det är ju många bra som är borta från laget. Idag skulle Janne ha blivit 79, så dom fyllde på samma dag han och Barbro.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Takk for dine alltid så hyggelige kommentarer!
    I dag kom vi hjem fra en lang ukes ferie. Først kjørte vi til Trondheim med min mor og feiret hennes 80 årsdag der, sammen med hele familien. Så var vi en uke i Lisboa, Portugal i 32 g varme, deilig ferie! Så i dag kjørte vi hjem.her er det - 1 grad aå det er stor forsjell. I morgen er det tilbake på jobb igjen. Ønsker deg en fin oktober! Klem fra Gry :)

    SvaraRadera