onsdag 28 september 2016

Vår trevliga Onsdagslunch , väldigt gott och roligt också






Var uppe tidigt i morse och fixade till balkongen med mina
ljus och lyktor. Alltid roligt att göra lite inbjudande till min
middagsgäst kommer. Tänk det är mörkt om morgnarna nu så
fort allt ändrar sig.   Klockan elva skulle min middagsgäst komma,
jag hade lovat i förväg att det skulle bliva Crepes.
Jag tror jag berättade om dem när jag gjorde dem, det blev
12 st i formen.


Mary tyckte det var väldigt gott, jag provåt ju 2 i går, så
de dög tyckte jag med.
Jag tyckte nog osten uppepå blev godast.

Först hade vi kex som vanligt  och fin ost på, samt gott att
dricka, ha, ha Perlinoflaskan räcker ännu.
Till kaffet hade vi Maräng-glass och Jordgubbar, det var för sött,
tyckte jag, men min middagsgäst tyckte den var toppen.
Jaa, alla kan ju inte ha samma smak, och tur är väl det.
Jag tog undan en crepes och lite sallad som jag skall ha i kväll.
Man är inte lika sugen efter man fixat all mat, man är liksom mätt.
 
Jag frågade min granne om hon ville ha ett par med sig hem
det ville hon gärna. Vi hade en trevlig onsdag som vanligt,
mycket att tala om. Vi hjälpte till med presidentvalet i Amerika
det behöver vara 2 st sådana käringar som vi, då vet man och då kan man allt"  tror man i alla fall. Vi klarade ut Norrköpings kommuns kassakista, det är ju inte klokt, de drager ju in på allt,
snart skall väl alla bussar ställas in på orterna, Nu har de ju äntligen kommit på att vatten måste fyllas på och släppa lite på
prestigen . Hela sjön är ju snart torrlagd. Nej det är nog att ta i, men
man undrar tänker de med huvudet eller är det med ars.... det får
man inte säga. 
Nu har jag varit ute på en promenad, bara över på gården.
Grannen ringde hade ju glömt burken med maten hon fick,
det var väldans blåsigt halv storm, men sköna fina vindar.

Tack snälla Gunilla för dina rader, de värmde gott. Hej då....




4 kommentarer:

  1. Ganska mycket hjälp behöver dom nog med presidentvalet i Amerikat ,sandlådenivån är ju för längesedan nådd där.Så god mat ni åt blev riktigt hungrig jag med ,Blåsigt och regnigt här med ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en kommentar på ditt förra inlägg men det var nåt krångel med min mobil så jag fick inte iväg det. Få se om det går bättre nu.
    Blev så ledsen när jag såg att du var ledsen över nån kommentar men jag hoppas du struntat i den nu och är glad igen. Idag hade ni ju som vanligt trevligt du och din väninna, och gott åt ni. Och så fint du gjorde på balkongen! Det är mysigt nu när man kan ta fram lyktor och ljus igen..

    SvaraRadera
  3. Jisses så smarrigt det såg ut det du bjöd på. Du har så fint på din balkong ned alla lyktor och prydnaspumpor. Ja igår blåste det verkligen när man skulle hem från jobbet.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Ja men Du är för söt! tack själv för att du kollar till min blogg det gläder mig i dessa 'blogglösa'tider,hihihihi.Åh så smarrig mat du gjort!
    Man kan väl inte mä att fråga dig om du vill skriva ner det på din blogg?
    Har ju sån förfärligt dåligt med matideer ibland!
    Ni verkar ha det så trevligt,när du träffar dina väninnor!

    Hoppas du inte blåser iväg för det gör nästan jag här idag ♥ Gunilla

    SvaraRadera