tisdag 13 september 2016

Städardag härligt, tänk så bra jag har det i alla fall



 
Jaa, jag har ingen Räv bakom örat, men skulle önska det ibland.
Nej den här lilla räven mötte mig på i går morse på datan

En annan dag var det denna, jag vet var detta ligger, men just nu
har jag glömt det. Staden ligger uppe på en platå .
I dag har jag städning, i går kväll gick jag omkring
med Fjädervippan, slog bort dammet på bokhyllan
dammtorkade med dammtrasa på allt annat.  Torkade ur fönstren med en fuktig trasa, det känns
lite bra om man gör något själv.

Har pratat med min dotter som fyller 55 år i morgon,
var har de åren tagit vägen? Sonen bliver 59, och ha
blivit en kopia av min pappa, sin morfar.
Det känns ju lite extra nu eftersom De tänker flytta
söder ut. Det gör de rätt i , det finns ju mobil och data så når varandra gör vi ju.
Det ville jag med att min gubbe och jag skulle göra.
Vi väntade så länge, men det blev inte så, allt
annat kom emellan. Det var andra tider då för
65 år sen. 
I går var jag borta på middag hos min kompis, det
blev Kyckling och hemgjord äpplekaka,
Vi har redan bestämt vad jag skall bjuda på
hon ville ha crepes .



När vi hade träffar förr, då var det ofta Crepes som gällde.
Jag skall göra med både köttfärs och räkstuvning i.
I dag hsr jag många järn i elden, klockan 12 är det en gammal
svensk film med Dagmar Ebbesen, den heter Hemslavinnor,
skall bli kul att få se den igen. Till middag i dag skall jag
ugnsteka Falukorv och potatis,  Det verkar som jag är utsvulten
pratar bara mat, men vi käringar gillar sådant prat.
Ha en bra dag, här hos mig står solen på himlavalvet,
toppem väder alltså.
kram från Hajan och städflickorna



2 kommentarer:

  1. Låter bra när du är nöjd och belåten med det mesta. Jag har zucchiniplättar i min lunchlåda idag. Ja jisses vad åren rusar iväg med en. Men jag har inte svårt med att bli äldre. Känns nästan lite skönt att pacerat vissa åldrar.
    Puss o kram i solskenet.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så med åldern att den har ingen betydelse - om man inte är en ost hahaha. Då är jag född året före din dotter då....
    Solsken här också, tar mig en kopp kaffe, nyvaken efter nattens jobb.
    Härligt med nystädat!

    SvaraRadera