söndag 25 september 2016

Söndagsmiddag och lite mys på Hajans balkong



I dag var det Söndagsmiddag på gång här, den här gången var
det min dotter och måg på besök.
Jag hade plockat fram lite höst till balkongbordet.
Min fina Spegel kista, som jag köpt i Östra Husby, jag älskar den.
Lite pumpor och annat som stämde bra med färgen.
Det första min dotter gjorde, var att hämta en lista på varor som
skulle hem. Maten hade jag fixat i går, det blev Kycklingklubbor
och Skinksnittsel. Vanlig kokt potatis, skippade den ugnstekta i dag. Efterrätt hade vi ingen men vi hade Äpplekaka och
vaniljsås till kaffet.

 
Det står att man får ut 6-8 bitar av den., det tror jag inte ett
ögonblick på. Högst 5 bitar men huvudsaken var ju att den
räckte till oss tre.
Jag var så glad att min måg var med, han är jätteduktig med
data och sådant. I förgår började min Platt-tv få konstiga ljud,
Jag blev jätte ängslig för att den skulle paja. 50 tum åt
helsicke, det vore förfärligt, den är en av mina bästa vänner. det 
 låter lite krasst men så är det.


Kan tala om att såsen blev jättegod till köttet.  Jag hade vanlig
Isbergssallad och tomater till, sallad är så tråkig bliver det
över sådant kastar jag det, när jag vet att jag inte vill ha mer.
På onsdag skall jag ha matgäst igen , och då har salladen inte varit god i alla fall.
Jag blev så glad mågen fixade TV ljudet också det var
högtalarna som det var något med. Min dator fick en rejäl
rensning också.


Jag tycker mitt kök är lite mysigt på kvällen, med mina små
lampor och sådant. Nu är det skymning här och Hajan skall
gå och lägga sig, Jag har varit ute och släkt ljusen så det inte
händer något tråkigt för mig. (tänker på när det brann hos mig i köket ) Det glömmer jag aldrig, det kunde ha slutat väldigt illa.

 
Nu säger Hajan  NATTI  , NATTI.







2 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för en god middag och en fin eftermiddag hos dig. Vi (eller gubben)hann ju en del med alla viktiga saker som bara ska fungera. Ja, 6-8 bitar på den äpplekakan är bara ljug. Om man inte ska ta pyttesmå, och så är nog fallet.
Puss o kram för den fina dan ;)

Anonym sa...

Vilken fin middag du bjöd på, Hajan!
Betr. potatis - gillar kokt potatis bäst.
Ingen efterrätt? Äppelkaka till kaffe,
det är väl efterrätt det. Såg jättegod ut.
Mamma brukade göra äppelkaka med smulor
ovanpå och hennes vaniljsås var underbar.

Ditt kök och din balkong är verkligen fina!

Jag har tittat på hockey - Sverige - Team Europa.
Fin match som, tyvärr, Sverige förlorade i övertid.

Härligt höstväder här i Virginia just nu.

Ruth i Virginia