söndag 4 september 2016

Så underbart, hemma hos gästvänliga Familjen,och TV4, vilken kväll



 
 
Först ett stort tack för en god och fin middag, där vi alla
var samlade, hur många ggr till undrar jag-
Så underbart att se lilla Axels kärlek till sin kusin Wilmer!!
Han riktigt ville krama om kompisen,
Ja igår var vi ju alla bjudna " som vanligt " till världens bästa
pensionat. Vi var 12 st som var bjudna på mat, vilken pärla
husets Värdinna är, tänker någon på det ?


Nej det tror jag verkligen inte, tusen tack lilla gumman.



 

Det var minnenas kavalkad i går, De stora barnen som själva
blivit föräldrar, talade gamla minnen. Min dotter har ju själv
för 20-25 år sen varit Dagismamma, något som hon trivdes jättemycket med. Ha, ha alla utom den äldsta dottern. Tänk om man
kunnat fått ha en enda sovmorgon, men då kom ju alla "dagisbarnen".




Det blev tyvärr inte så många kort tagna, tror att
hon gjort minst 100 snittar, den ena vackrare än den andra. Men där jag satt, där satt jag. Är ju inte så flyttbar precis, men så bad jag någon hämta
min kamera från väskan på min Rullator,


ville ju ha något från den trevliga träffen. Värdparet
fyllde ju år, fast inte på samma dag. Värdinnan fyller
ju den 14 september, värden fyller i dag.
Jag brukar ju alltid göra något med vers och dylikt,
men känner att den tiden är förbi. Jag har gjort mitt.


Värden hade också gjort sitt, grillat både Kyckling
och File`. Som den kock hon är dotter min hade hon
bakat för allas smak, antingen De hade gluten eller
lacktulos besvär.

 
Det är lika rart som vanligt emellan dessa två,
det bådar ju gott för framtiden.
Som vanligt fick jag skjuts av min son och barnbarn.
När vi åkte hem i skumrasket mötte vi en ensam,
vandrare  jag kände lite obehag , det var ingen landsman. Min son sade precis de orden som jag tänkte, var skall han, till vem skall han. Då kände jag
så skönt att bo som jag gör, bland andra människor
runt omkring. Jag hade packning hem både Äpplen och fina Plommon, från deras gårdar..




Nu ett jättestort tack till TV4, tack för sista Dansen.
Vilken kväll bara underbar musik, och vilka fina
sångare, tänk Paul Paljett. Din jargong kära Bert
är ju toppen, något visst med denna Skövde dialekt.
Till och med Carola kunde härma den bra.

 
Så bra ni sköter detta hoppas det bliver många härliga
kvällar tillsammans.

Jessica

Jessica och Magnus, vilket par ni var och Magnus Carlsson


Då får jag tacka för mig, det kommer fler kvällar med dansen.
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Tack själv för att vi träffas och har det kul och trevligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    Vilken trevlig grillfest ni haft. Kul att det
    blivit en tradition och att hela släkten kan
    träffas så.
    Jag ska på "namngivningskalas" med mina släktingar
    i Östergötland på söndag. Ser fram emot det.
    - Ha en bra vecka !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Hallå Hajan! Vi såg på släktforskningsprogrammet med Martina Haag i går kväll. Vilka spännande historier alla har bakom sig. Pratade med mamma på morgonen. Hur är det? frågade jag. "Jovars, i går var jag så trött. Efter lunchen spelade vi canasta och jag var inte hemma förrän fyra. Då fick jag lägga mig en stund." Hon är 94 år! Vi som är lite 70+ sover middag en stund varje dag. Kram till dig från mig /Kerstin

    SvaraRadera