tisdag 6 september 2016

Kristallen på 5an, vem hade bestämt att Dagny skulle vara där????



 
 
Jag funderar, och funderar , känner mig precis som
hon på denna bild. Har jag tappat gnistan, jag kanske aldrig har haft någon, bara tänkt det i min
                         enfald.



Denna lilla fina kille , undrar nog också varför skall
jag vara med på denna sida. Vem är hon med kameran, känner jag henne  ? Nej bara samma undran som hos Dagny, vad gör jag här ?


Dagny undrade nog varför hon skulle vara med på
Kristallen utdelningen. Hon blev ju faktiskt nertystad,
hon hann ju bara säga, hej jag är 104 år , jag tycker om att blogga. Sen intogs scenen av jag vet inte hur många? " Dagny glömdes bort " så gör man väl inte.
Hon kanske fick en chans när sändningen var klar,
det hoppas jag verkligen. men det såg ju aldrig vi

som tittare.


Men skål på Dig i alla fall, en liten plump i protokollet
kan vi kalla det för. Tänk 104 år, och du bloggar ännu. Jag har funderat ett bra tag på att sluta med
detta, vi får se. Tänker på Dig Ruth i Virginia, hoppas
det rättat till sig lite för dig, lilla vän.
Jag kan tala om att nu växer det så det banne mig

 
knakar i Rosenkrukan. Att den lilla krukan har blivit
så stor,
 
Nästa gång min son kommer skall vi taga bort
pelargonlådan , det måste kastas. Rosen busken kan jag inte heller ha inne. I dag vet jag inte vad jag skall
ha till middag, igår blev det Isterband och dillstuvad
potatis. Jag har äpplen med som skall skalas
och bliva Äpplekakor i frysen.
Jag har en påse Rödspättor, fisk är ju alltid gott.
Än så länge tycker jag det är roligt att laga mat.
Har 2 väninnor som slarvar som sjutton med sin mat.
Var rädda om Er, och tänk på den fina
sången, livet går ej i repris.
 Christer Sjögrens är bäst med den.




5 kommentarer:

  1. Missade kristallen galan i söndags. Inte klokt vad rosen i den lilla krukan från början har vuxit. Här är det firre i lunchlådan idag.
    Puss o kram och sluta inte att blogga.

    SvaraRadera
  2. Missade kristallen galan i söndags. Inte klokt vad rosen i den lilla krukan från början har vuxit. Här är det firre i lunchlådan idag.
    Puss o kram och sluta inte att blogga.

    SvaraRadera
  3. Bra att du äter ordentligt, det är viktigt. Isterband och stuvad potatis åt vi i lördags, tillagat efter Per Mobergs recept. Gott!
    Jag såg inte Kristallengalan eftersom jag sett innan att Berg och Melzer skulle vara med och jag orkar inte med de två gaphalsarna!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Såg inte Kristallen men det låter ju jättetråkigt och konstigt att hon inte fick vara med mera. Har sett henne på tv 4 en gång, ojoj, alldeles fantastiskt! Tänk att få bli 104 år och att få vara så pigg!

    Vilken otroligt fin ros! Du måste ha "gröna fingrar" som man säger.

    Kramar från Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Oj så stor ros den var verkligen ett praktexemplar. Ibland undrar man vad man gör ibland men det brukar ordna sig till slut .Jag var till lingonskogen igår kväll tillsammans med myggen och älgflugorna då undrade jag vad gör att man vill utsätta sig för det här ,men mycket lingon fanns det så det blir god sylt framöver ,kramen Nette

    SvaraRadera