lördag 10 september 2016

I dag bliver det om Gårdagens händelser på både gott och ont.




Underbart det var precis som Oscar sa, tjenare Alexander är
det din dag i dag.?  Det var så gulligt att se och läsa om
i båda kvällstidningarna. Men sen skiter vi i vad kläderna
kostar, vi bryr oss inte, så tjatigt tycker jag. Viktorias
klänning, Sophias skor, Madeleines osv,osv,
Estelles rosett kostade det, Leonors skor osv, osv.

Det var en bra utsändning, men flera gånger påtalade de
att ingen av Kungens systrar var där. Hela tiden såg vi ju prinsessan Margareta i bild. Hon är första Hagasessan.

 
Allt var så fint, med den fina gosskören. prästerna var ju
också jordnära, när han ropade High Five , istället för Amen.
Lilla Lauren sprang omkring som vanligt, men det var inget som
störde, hon har nog mycket spring i sina ben.

Vår dotter hade också saker för sig hon ville gå naken, vi hade ett
sommarnöje ett par år när barnen var små. Där fick hon gå som hon ville, när man skulle ha tag på henne, var det bara att följa
kläderna som hade åkt av vartefter. Där stod hon i bara sina små
trosor i ladugårdsdörren, och kollade när korna mjölkades.
Vår son var aldrig hemma heller, han var med bonden och fick
hälsa på Berra. Hästen var hans ögonsten, men han hade fattat fel
det var "märra" hästensnamn.
Nu kom jag verkligen ifrån dopet, men minnena pockar på.
Måste bara skriva om Sigvard Bernadottes vackra fru, Marianne
vilken fin grand old lady, för att inte förglömma väninnan
Arbin , som är ännu äldre.



I kväll skall jag avsluta mitt Tv tittande med 
" Tack för dansen " som verkligen är ett jättefint program.
Det går ju på fyran, vi får se skulle gärna vilja se
från Apolloteatern i New York . Tror Perelli är i kväll.
Det får vi se eljest på repris, det är ofta så nu för tiden.
Ser ni Renes program Bytt, bytt Antik programmet,
det kan jag verkligen rekommendera.
Hör hur ni suckar, hur fasen kan hon se allt, Då kan jag
tala om att tid är det enda jag har i överskott.
Stor kram och tack från H  A  J  A  N.










1 kommentar:

  1. Tur att inte lillsessorna tog av sig sina klänningar och började springa nakna på dopet. Då hade dom nog brutit sändningen. Här blir det kyckling på tallriken idag.
    Kram på dig.

    SvaraRadera