fredag 30 september 2016

Har ni blåst också i dag, Västkusten verkar ha det värst



Hejsan på Er, har Ni också blåsigt i dag. Min väninna ringde och
berättade, Fy sjutton vilken blåst, hon skulle vara kl 08.00 på
sin vårdcentral i Norrköping.  Hon sade till mig gå inte ut om Du inte precis är tvungen. Nej jag är inte tvungen, jag kan vara hemma.
Men jag vaknade lite tidigare än jag brukar , redan vid 02,00
av att mitt fönster gnällde som tusan. Det var bara att palla sig upp och stänga till,

Men har sett på TV vad blåsten redan ställt till en
massa otyg. Men kära nån, jag säger bara ALEPPO,
där är det inte bara blåst, där är helvetet löst,
kan man säga. Tänkte sätta in bilder på hur fint det
var där förr, men kom på att det skall jag nog inte göra, det kan vara farligt. Man skall inte lägga sig i allt. Det finns Ögon och Öron överallt.

Jag hade också tänkt att skriva om Första oktober
som var flyttdagen förr. När jag slog 1 oktober och
flyttning. Kom ett jättefint reportage från mig som
jag skrev i september 2014 , det är ju inte klokt
så bra jag var.  ha, ha

 Men läs gärna där, så får ni läsa om en som flyttat.
Felicia ligger nästan i lä där
 
Har precis varit i frysen och tagit ut Blåbär och Hallon
som jag skall ha i min kaka.  Jag tog också ut en burk med Kålpudding, som får bliva min middag i dag.
Den här helgen bliver jag själv, sonen skall till
Stockholm och se IFK Norrköping som spelar mot
AIK. Då bliver det nog Bengaler som tänds tyvärr.
Dotter och måg sticker iväg till Skärgården.
Det gör de rätt i, det vore värre om de inte hade något för sig.
Jag skrev till dig Gunilla, recept punkt nu, men kom
på att jag går nog mest in på Google och får hjälp.
Crepsen tror jag var Icas förslag jag tog...

Ha det bra nu önskar Hajan
.










2 kommentarer:

  1. Någon medvinden har jag inte haft när jag cyklade igår och i morse till jobbet. Men jag tänker positivt att jag får motion som heter duga. Kul när man hittar gamla grejer man skrivit om när man söker på ett ord. Ha det så fint och bra i helgen.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Hajan! Ska absolut göra creps nån dag till mig o gubben! DU här tog blåsten till i går EM så en stor gran höll på att ge sig!! Då blev vi rädda...Hönshuset stod farligt nära men nu fick vi tag på en som kom i em Sån tur vi hade.Trevlig helg på dig❤ Gunilla

    SvaraRadera