torsdag 15 september 2016

Gratulation och faktiskt lite vemod, jag med mina vibbar



 
 



När min son och jag åkte hem i går från vårt
födelsedagsbarn, såg det ut så här på kvällshimlen,.
Jag tror den bliver ännu fullare i kväll. Skulle velat
stannat och fotat, men de är lite trötta på mig och
kameran. Det räckte i går med känslor ändå, det
var nog sista gången som jag var med där.
Huset är ju till försäljning.


De har redan flyttat dit i tanken.  Förstår dem och
hoppas av hela mitt hjärta att den flytten bliver av.
Det var ju bara jag och min son som var där,
de andra firade Cajsa den 4 september.
Men vi hurrade en gång i går i alla fall.
När vi åkte hem så fick Per stanna av lite, För en Harpalt kom inte ur bil-lysets sken.

 
från oss tre blev det kroppslotion , både skrubb
och efter. Vilken underbar doft. Burkarna till det
var ju så tjusiga med. Jag skojade med Per och sa
om du ser en fin burk hos mig så är det den blå.
Vi vet att Du menar Nivea, ha,ha.
Blombuketten var några fina stora astrar från Per och mig.
 
 
 




Det var underbara goda Räkmackor som hon fixat till.
Sen till kaffet blev det en fin äpplekaka.
Jag fick äpplen med mig hem så det bliver nog en
nybakt kaka här med.
I går var jag duktig här hemma, jag har gjort min
balkong klar, det känns lite skönt nu får det bliva ett höstbord i stället. Vi är konstiga vi människor
nu lyser redan dessa bollar på balkongerna,
det var jättevackert när jag fick skjutsen hem i går.


Denna blomma var ifrån maken, väldigt vacker
med Guldhjärta på.
lite romantik måste man ju ha, här i livet.
Tycker även en sådan här gammal " böna ",

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack snälla för det som jag fick igår. Älskar den doften från Body Shop. Kanske blir det nog jul i huset också.
Puss o kram

Mamma C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nette Cecilia sa...

Trevligt med avbrott i vardagen ,blev väldigt sugen på räkmackor ,kramen Nette

Mycket annat & lite betong sa...

Så bra att du påminde om fullmånen. Kollade, och den är alldeles full i morgon. Jag ska göra ett försök att fota då.
Trevligt med födelsedagskalas. Så fina räkmackor!

Kram Agneta