onsdag 21 september 2016

En jättefin dag med gamla vänner, nästan som förr


 
 
 
 
Ja i dag stack jag till Norrköping för att träffa mina
gamla vänner. Trevligt som vanligt, gott sällskap
och jättegod mat. Jaa, jag åkte ju inte i en
Limousine utan tog Färdtjänst som vanligt.
lite roligt för mig som inte åker bort så ofta.
Vilket underbart väder vi har, ja det var lite kyligare
 i dag, men det kommer det ju att bli varenda dag nu.
När jag kom till min kompis började jag med att gå ut på
hennes inglasade balkong, där det prunkade som tusan.
Pelargonerna är ju så fina överallt nu, tack vare det fina
vädret vi haft.

Klematis har hon 2 st i olika färger , så himla vackra men
blommorna lite mindre i år, tyckte jag.
Ormbunken var hur fräsch som helst  hos henne, hos
mig torkar de bara. Vi hade med oss en stor cyklamen som
hon skulle sätta där ute också. Då kom jag på att jag måste
skaffa mig en själv nu.
En som blommade så fint är den här, men vet Ni
jag har fått hjärnsläpp kommer inte på vad den heter, det är ju inte klokt. Nu kom det Fuxia heter den.
Vad bjöd vår lilla väninna på då? Jo det var Ytterfile`
med en jättegod sås till. Chili, senap , vitlök och vispgrädde. hur gott som helst.
Så hade hon gjort Hasselbackspotatis till , med skorpmjöl så, mycket, mycket gott.
Efterrätt var chokladpudding, vispgrädde och
små apelsinklyftor i. Sen fanns det vin för de som ville ha, vi andra fick öl eller cider, det dög bra det med.

Min underbara dag började redan 08,30 i morse när min
frissa kom hem och klippte mig. Jag är så tacksam för den tjänsten
Jag har svårt att gå i hennes trapp, därför kommer hon till mig.
Till kaffet fick vi Prinsesstårta, då stod jag över det har blivit
för många sådana för mig ett tag nu.
Jaa nu vet Ni hur fint jag haft det i dag, jag klagar inte , nu
skall jag krypa till kojs och ta ettb par sidor i Sbensk Damtidning som kom i morse.
Kram till alla från gamla H A J A N.



4 kommentarer:

Mamma C sa...

En heldag med roligheter har du visst haft. Skönt att få håret klippt också. Jag har också beställt tid för klippning. Så mycket gott ni fick att smaska på hos din väninna.
Nu ska jag hoppa i säng.
Puss och kram

Eva i Dalarna sa...

En härlig dag för en härlig kvinna!

Nette Cecilia sa...

Fina äventyr du haft ,härliga blommor hos din vän ,kramen nette

Gunillasljusglimtar sa...

Åh härligt Hajan! Det låter så gott när du skriver om dina träffar hos väninnor eller hos dig själv...ni äter o dricker så mycket gott! Tack för kommentar hos mig,du är så gullig.Träffade en rar dam från Norrköping i Italien.Tror bestämt dom alltid är trevliga,eller hur Hajan ❤ Kram från Gunilla