onsdag 7 september 2016

Det är ju toppen oavgjort mot Nerderländerna , det får duga


 

Så såg det ut i här i går  kväll vid TV-apparaten när jag bröt upp.
Jag gjorde lite klart vid datan och intog sängläge.
Sverige ledde ju med ett mål, skönt.
Vaknade vid o4,00 taget, jättehungrig och pigg till tusen. Som vanligt kom min veckotidning Svensk Damtidning på morgonen.
Tog lilte kaffe och en bulle, bläddrade lite i tidningen.
Det är ju barndop snart igen i kungahuset.
Det skiter ju de flesta i men inte Hajan ifrån Åby inte.




Ja, ha vad  var det, vem sjutton ringer på dörren så här dags
tänkte tanten här. Hallå, hallå  kvittrade Hemtjänstpersonalen
Jösses vad är klockan frågade jag. Den är kvart i nio snart.
Du mår väl bra,  jaa då sade jag , men de är ju vana vid att när
De kommer sitter jag och äter min frukost.  Då brukar det vara bäddat och klart här .Vojne,  vojne
detta var inte så kul.

Matchen också fick ett annat slut det blev ju 1-1  till slut. 
Jag kom inte riktigt igång , det bliver ju så.


 
 
Men tog hand om mina äpplen, eljest har de fått ligga en dag till. Ha,ha  tiden bara försvinner.





kLyftade till några påsar till frysen för blivande
äpplekakor. Det är alltid gott att ta till, när man inte vet vad man skall hitta på till kaffet.
 Sen ringde min kompis och frågade vad jag skulle
ha till middag, Jag svarade då att jag skulle steka Rödspätta, men det skulle Du ju ha i går sade hon-
Jaa jag vet men nu blev det inte så , herre gud det
är väl inte så viktigt.



Falukorven måste ju få finnas också, så det så.

Men idag blev det av i alla fall, 3 små spättor .sen bara
jag hade på mycket Dill och lite Vispgrädde.
Det enda jag inte hade hemma var Citron, då hade
de varit toppen. Men man kan ju inte få allt i livet.
Vet inte var tiden försvunnit igen.
Hoppas på en trevlig kväll för alla. 



                         K  Ä  R  L  E  K  S  Ö  R  T 



4 kommentarer:

  1. Håller med dig, tiden bara rusar iväg. Snart fredag igen på denna vecka som precis nyss startade.
    Både falukorv och fisk är mumsfilibbaba.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Någon sa till mig att det är ålder som rår för att man inte sover på nätterna...
    Vaddå sover inte åldern alls ??
    Ser att du har det bra har låst ikapp mig lite i din blogg, men vad läser jag är våran Ruth dålig ??
    Då hoppas jag verkligen att hon har piggat på sig nu !!

    Ha det gott du, och att det blir dop i helgen hade jag nog helt missat, och vi missar nog det också för vi drar till fjällen i helgen.
    Hoppas det är fina höstfärger där att fotografera.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Jag mår bra - skalade bara av en JÄTTESTOR skinnlapp
    på armbågen. 26 stygn tog det att lappa ihop. Det blev
    en natt på sjukhus med antibiotica-dropp, ingen infektion.
    Snart kommer nog stygnen ur.

    Du är en riktig pysselmamma, Hajan, och jag gill din skrivstil.
    Rödspätta tror jag knappt finns på den här kanten och äpplen
    kan man ju använda till många oliks saker.

    Hej så länge. Ruth i Virignia

    SvaraRadera
  4. Eva i Dalarna ska minsann också se på prins Alexanders dop i morgon!
    ��

    SvaraRadera