måndag 19 september 2016

Det är härligt att ha lite " GÖTT " I FRYSEN




I dag blev det en härlig dag, bara vädret gör ju att allt verkar
toppen.  Först i morse åkte jag iväg med Färdtjänst till
Apoteket, sen skulle jag handla lite andra saker som behövdes.
Köpte den nya Tandcremen som heter G.U.M. Det känns lite skönt
med en ny smak. När jag stod där och väntade vid disken, fick
jag se att det var ju grannen till mig som stod bredvid.
Då frågade jag om vi inte skulle fika tillsammans. 
Vilken bakelse vill Du ha sa jag, hon talade om att det var Prinsessbakelsen dag nu. Så då blev det sådana.
Alla herrar gillar den också, min gubbe ville alltid ha en sådan,
ha ha jag var ju tvärs emot jag ville ha Napoleon-bakelsen.
   Det är verkligen störningar just nu ,vet inte varför texten
ändrar sin storlek. Joo jag vet att DET BARA ÄR MITT
FEL NÄR DET HÄNDER NÅGOT.

Här har jag lagat mat på löpande band. Jag har stekt
Skinksnittslar rätt mycket, för det var billigt i dag.
Sen har jag gjort hela långpannan full med
Kålpudding. Det blev 3 förpackningar med Kålpuddingen,
så blev det 2 st av snittslarna..
När Hemtjänsten kom i kväll så sa flickorna , oj
vad gott det doftar här då.

 
Så i kväll till Rapport så tog jag mig Kålpudding
och ett par kokta potatisar, och lite lingon på kanten.
Lingonen ej hemgjorda, utan en köpt burk, men de var jättefina. När jag hade diskat alla pannor och grejer efter allt slit. Tog jag mig en koppa kaffe på balkongen, lite kallt men jag behövde svalka av mig.
Jag köpte 4 Winerbröd i dag, men sansade mig
de sparar jag till på onsdag, för då kommer min frissa och klipper mig, de står sig tills dess. Hon kommer redan 08,30  , jag skall ju in till min junta,
Sen skall jag inte göra ett "skit " mer den här veckan. Till kaffet tog jag mig en Kardemumma skorpa.
Nu säger jag "god Natt " från mig , och skriver.
nog inte mer förrän på onsdag eller torsdag.
hälsar  H  A  J  A  N.






3 kommentarer:

  1. Du är värre än en durracellkanin när du sätter igång. Kålpudding är mumsfilibabba.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh, du milde så gott! Jag gjorde faktiskt kålpudding förrförra veckan, men bara en...
    Ja, en duracellkanin var nog inte helt fel benämning på Dig :)
    Önskar Dig en härlig onsdag, kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Men Ojojo vilken energi och ork du har ! Så härligt att laga en massa mat och sedan ha i frysen och ta fram! Det är min ambition också men det blir inte så ofta , tiden räcker liksom inte till. Duktig är du tycker jag.
    Kramar och tack för dina kommentarer, blir alltid lika glad över dom !
    Anncathrine

    SvaraRadera