fredag 16 september 2016

Det är bara att tacka och ta emot, vilket väder





Ja, ja  minsann så är det, vilken tur, våra tjejer är klara för
nästa spännande moment.

Det kommer att bli lika som under VM>et, vi kan inte klaga.
Som den TV. Nörd jag är så blev jag jätteglad i går , när det var
klart.


I går var en jobbig dag herregud vad jag har blivit gammal.
Höll på nästan en hel dag på min balkong, var nere tre vändor
med blommor som skulle sorteras ut, och slängas.
Satt och åt på ett hörn vid bordet, jaa jag åt inte på bordet . utan
åt min middag därute. I går bjöd Hajan på stekt isterband och
potatis, så skönt när man fixar det själv.

 
Enligt väderleks rapporten , skall vi få det lika bra i dag
något svalare, men vad spelar det för roll.

Man nästan skäms för vi har det så bra, men hur skall detta sluta.
Med all denna folkvandring, det är ju inte bara havet som tager liv,
såg i går på >TV det är ju över tusen som blivit kvar i öknen.
Tänk att vi inta kan leva på samma Jordklot och tycka om varandra.
I går ringde jag och gratulerade en närstående släkting, och då började hon tala just om detta , jag sade då till henne att
det är ju vår olika tro som ställer till det mesta. Du får ursäkta
sade hon, tror Du också att det sitter en gammal gubbe på
ett moln däruppe. Som kallas vår Herre.  Hennes barnbarn
hade frågat henne om det. Jag sade feg som jag är , jag har min
barnatro kvar, mer vill jag inte säga.



Men vad jag säkert vet, är ju detta i alla fall   BRITT SOMMAR.
Visst är det konstigt ibland, att vara människa.
Alla gör ju inte som jag, undviker de stora frågorna.
Jag vill inte komma i polemik med någon, som inte tycker som jag.
Det är fegt, men då är jag hellre tyst,
Så nu är jag tyst och kommer tillbaka  om någon dag.
Ha det riktigt skönt i detta underbara väder, kram från H A J A N



4 kommentarer:

Mamma C sa...

Du är så duktig du min lilla mamma. Isterband lät jättegott. Politik och religionsfrihet det ska man hålla för sig själv. Om man inte vill ha stora diskussioner.
Puss o kram

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg goa hajan! kram på dig!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Missade damernas match. Tror det var samma kväll
som vi hade hockey. Men jag läste i tidningen att
tjejerna var klara för EM. Kul.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

Katta sa...

Jag tror att alla har vi våra åsikter och alla har vi så klart rätt till dem men jag tycker inte att alla bör vädra dem, man har absolut rätten att hålla dem för sig själv vare sig det är för att man vill ha dem för sig själv eller för att inte stöta sig med någon. Jag har själv inget måste att alltid tala om för alla var jag står. Kan känna att under senaste året har tex facebook blivit en sorglig plats där alla hela tiden ska hävda sina åsikter och rätten till dem i allt från politik till annat. Föredrar lite mer lugn omkring mig tex bloggar om vardagen och sånt som inspirerar. Varm kram från Katta