fredag 23 september 2016

Åh, så fint jag fått, ny Header från " dotra "


,


Där sitter den lilla sötnosen och vill taga sig en "bläcka " sade
man förr, om de som hade problem med alkoholen.
Såg ni att jag fått en ny Header, den hade jag redan 2011, tycker
den passar utmärkt nu i Höstmånaden. Det är min dotter som är
duktig med sådant. Vips hade hon fixat till det.

I dag har jag hjälp med tvätten. Det är ingen stor "byk" men
jag är så glad för hjälpen.
Vet Ni något mer underbart, det duggregnar just nu , det måste
kännas skönt ute med. I mina Björkar är det massor med gula löv,
det beror väl inte på torkan, för det är ju höst i alla fall.



Var hos Nette Cecilia i morse vid 03,00 tiden, oj så vackert
hon gjort till Höstens ära kan man säga. En som pysslade med
sådant var Agneta i Snäckskalsdalen.


På tal om Rönnbär, såg ni Maud Onnemarks förslag om om allt
man kan göra med Rönnbär. De drack en drink gjord på Rönnbär,
på Go Kväll. Det är inte bara Sidensvansar som gillar sådant.
När jag var barn för över 80 år sen, då fick man alltid höra att
dessa bär var giftiga.

Denna fina bild hittade jag bland Rönnbärsbilderna, tycker den
var så vacker i sin enkelhet. Jag skall lägga på en annan duk ute
på balkongbordet. Jag vill lägga ut mina Pumpor, så lustiga vi är
nu börjar det med Ljusgrottor och sådant.
Jag har tagit fram Kyckling skall fixa till dessa bitar, på
Söndag skall jag ha Middagsgäster, tänkte att bjuda på Snittslar
och kyckling då. Det tycker ju de flesta om i varje fall.
Vet ni mera jag skall göra Crepes också, vill ha dem klara i frysen.
När man är gammal vill man ha allt fötberett.
I dag skall jag ha samma som i går, härligt god Tisdagssoppa,
en god Skogaholms smörgås , med mycket ost på, då är jag nöjd i alla fall. Kokte soppan i går , bara doften av Purjolöken gör ju
att man bliver jättesugen.

Eftersom jag vet att Du Ruth, Ewa i Dalarna, Tummelisa och
Ilse i Göteborg, läser och skriver. Liksom Du Vivi-Anne som just nu har problem med din data. Eller det är nog datan som har problem med dig. Tack för Ni kommer ihåg mig och slänger ner
ett par rader ibland. Det värmer skall jag säga.
Tack till min mans kusiner med som är duktiga och hör av sig.
Trevlig fredag önskar Hajan.

 







5 kommentarer:

Tummelisa sa...

Går väl inte att sluta läsa dina trevliga rader. Ja, tänk vare sig man vill eller inte...så är hösten här. Här har vi redan eldat i öppna spisen och jag tänder ett ljus varje morgon innan jag åker till jobbet. Det är så mörkt när jag går upp kl 04.30. Tycker det värsta är mörkret.
Idag är jag ledig, alltid skönt. Kanske blir lite städning både ute och inne. Vi ska nog äta tacos idag, tycker det är ganska gott. En gång var det någon som frågade barn om Sveriges nationalrätter, det fanns barn som svarade tacos! För mig är Sveriges nationalrätter något helt annat.
Trevlig helg, och ha det så trevligt med dina matgäster.

Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Vet att jag sagt det förut. Men du är så duktig med allt. Precis som du sa nyss på telefonen. Det är lite jobbigt i starten. Men det får ta den tid det tar. Vi syns på söndag. Puss o kram till dig.

Anonym sa...

I dag, 3 veckor efter jag skinnade arbågen,
blev stygnen uttagna - har nu tape över "sömmen"
för att vara säker på att den inte splittrar.
Skönt!

Va fint du har gjort för hösten! Höstfärger är mina favoriter.
Kul med pumpor och sånt. Du håller i gång i köket; får
mej att känna mej som en latmask. Bara ibland får jag ett
ryck och gör nånting speciellt, men inte ofta.

Vilken trevlig tripp du hade till Norrköping!

Ruth i Virginia

Ölandsvindar sa...

Höstkänslan smyger sig på även om man försöker streta emot. Nästa vecka är det Ölands Skördefest så nu börjar hela Öland bli festdekorerat. Jag gjorde rönnbärsgele en gång och det blev ju gott. Mycket kanske beroende på citron, socker och allt annat man skulle blanda i. Nu sparar jag bären till sidensvansar och trastar istället. Där gör de större nytta. Trevlig söndag till dig! Kram /Kerstin

Katta sa...

Rönnbär borde man ju kunna göra mycket av,snart kommer de väl på att det är det nya superbäret för det vet ju redan sidensvansarna :D Tack för berömmet om tårtan, den var gjort på enklast tänkbara vis med färdigköpta bottnar och färdig vaniljvisp, så gör jag :) men sen bombarderade jag den med bär så ser det lite extra ut. Såg din nya fina header direkt och den är jättefin, hon är duktig din dotter! Kram Katta