fredag 5 augusti 2016

Vem tusan ringer och knackar på min dörr ??


God förmiddag på Er, vill bara berätta om i går kväll.
Jag hade precis hällt upp mitt kaffe till kvällen.
Plockat med ett par muffins och ett par sockerkaks-skivor. Då ringde det på min dörr, det var inte Hemtjänst de går in med sin nyckel. Jag tittade ut i ögat men kände inte igen den som stod utanför.
Jag trodde det var Jehovas vittne,( de har jag tröttnat på ) så då öppnar jag inte tänkte jag. Men då knackade det på, det lät lite
trevligare, så då öppnade jag väl dörren lite.

Jaha sade jag vad är det för något, Jag heter Majlis
och är från Göteborg. Kära nån kom in sade jag.
Då hade hon bilat upp hit från Göteborg, för en annan vän hade ringt till henne. Den vännen mår inte lika bra som jag. Det skall vara Majlis som ställer
upp så som hon gör. Hennes syster och hon själv har ju nyss varit här, de hade ju urnan med sig då
som gravsattes. Nu hade hon bilat upp för att
försöka få in vännen någonstans. Hon har själv vigt
sitt liv för sjukvården, så det grejar nog hon till.





Precis nu ringde Bruden, de hade kommit hem och
haft det jättemysigt på sin lilla resa.
Hon tackade för vad de fått,,  De hade önskat sig pengar till en Thailands resa. Det hade vi satt in på
ett spec resebolag, det är något nytt.
Förra gången när det gällde bröllop för min man och mig.
Då skulle man gå till en viss affär, de visste vad brudparet ville ha.
Ha, ha det fanns ju inte på 50 talet när vi gifte oss,
man fick bliva glad för silkesdukarna , brödrostar
var ju populärt också. Karotter , udda tallrikar osv.
Så det nya har ju både för och nackdelar.

Nu har jag en falukorvgryta på med korven, potatisen, och morötterna.
Sen reder jag bara av det med lite senaps-sås.
Eller kanske det bliver Pepparrots sås, mum
det bliver det nog, känner jag nu.
Huvudsaken är ju att man bliver mätt.

Tänkte på så skönt det var när vi satt med en var sin kopp kaffe, och brödet i en plastpåse, så enkelt men
så trevligt. Min högsta önskan är att det går bra
med hemresan till Göteborg.
Jag vill inte att hon skjutsar någon heller, utan kommer hem hel och välbehållen.

Nu skall jag äta min middag, det blev pepparrotssås.







2 kommentarer:

  1. Hej! Så roligt att se bilderna från bröllopet, du var jättefin i din tunika. Själv är jag nu hemma och laddar batterierna inför studier i höst. Ta hand om dig. Kram Sara (htj)

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    Det var väl för väl att du inte använde
    brödkavlen på "inkräktare". Det hade varit
    synd...
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera