måndag 8 augusti 2016

Vad fick jag för mat i dag ?




Jo vet ni vad jag gjorde, jag rev potatis till Raggmunk. Jag stod
i morse och tittade i frysen, vad tusan är jag sugen på ?
Lite svårt på morgonen ibland, när jag både är Grötsugen
och kaffesugen.. Jag fick se en pack Bacon, då dök det upp.
Man måste inte ha riktigt Stekfläsk varje gång.
Vad bra flickorna ligger till i Rio,  Sarah tog ju guld, ligger på


 
 
tredje bästa tid tills i natt också. Handbollstjejerna  har ju också visat framfötterna. Emma fick sin Silvermedalj i dag för
cykelloppet , det var ju väldigt strongt att fixa till det, i den roran som var.


Det värsta är att sätter man sig och tittar, så bliver man ju fast där
vid TV apparaten. I kväll var det herrarnas fria gymnastik
vet inte vad det heter, men de är ju på mattan hela tiden.
Egentligen skall man ju inte skriva om saker man inte kan
presentera ordentligt. Fick mail i kväll från Göteborg där hon
berättade att hon fått hem tavlan jag målade 1999, tänk vad det rör sig kring gumman i alla fall.





Tavlan får jag visa en annan gång, lägger in dessa Punpor
i stället. Snart dags att taga fram dem och lägga på
Balkongbordet, alltid retar det någon.
Nej jag vill inte reta någon, men det är en annan kyligare luft i kväll. Ha en bra dag, kanske det bliver en annan medalj i morgon, vem vet, nu säger jag GOD NATT.




4 kommentarer:

  1. Raggmunk är så gott men idag blir det pasta och köttfärssås här. Jag känner att det är dags att leta i recepthögen och prova några nya rätter igen. Det blir så tjatigt med det gamla vanliga. Nu ska jag ut med sekatören och hyfsa till allt som har blåst sönder i trädgården. De torra löven yr i kulingvindarna och det är redan riktigt höstlikt. Trist.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej, Hajan

    Har inte varit in hos dej på ett tag. Håller fortfarande
    på att "flytta in" i mitt nya kök. Allting tar längre tid
    än man tror det ska, dessutom har jag ännu inte hittat en
    del grejer, som fick lov att bli undanplockade. Hur som
    haven, så blev det fint. Väntar ny soffor på måndag.
    Pengarna rinner bort, men det är OK. Har ju inte alltför
    mycket tid att göra av med det jag har. Inget arv här inte. :)

    Rio-tiden passar mej mycket bättre än dej, givetvis, och jag
    sitter uppe till nästan midnatt och tittar. Vi får förstås
    mest USA atleter, men Sarah Sjöström fick en hel del tid.

    Nu ska jag gå och få tånaglarna fina. Svalt och skönt idag.
    Hörde att det varit väldigt blåsigt i Sverige.

    Ruth i Virginia
    -som INTE vill att du ska sluta blogga-

    SvaraRadera
  3. Raggmunk är inte fel alls. Här blir det kycklingsallad idag.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Klockan är halv elva på tisdagskvällen.
    Sveriges Sarah fick silver! Bra gjort!

    tycker Ruth i Virginia
    som ska sussa nu.l

    SvaraRadera