fredag 26 augusti 2016

Solen är verkligen på toppenhumör, en härlig dag




Kära nån, vilken stark sol, knappast man kan titta på den.
Klockan 05,00 SMSade jag till dotter och måg, visste att de
redan var på flygplatsen i Spanien. Nu kommer de hem i dag,
Jag skrev till dem vi är lovade 30+  i dag, så bra då behöver vi
ju inte få en köld-chock  när vi kommer hem.

Jag har gått runt här och dragit ner alla persienner, lika på
balkongen, där går bara inte att vara just nu vid 10.00 tiden.
I går hade jag en härlig kväll med Ann Lundberg
och Tom Alandh. Vilka program , tusen tack.



Nu var Ann Lundberg tillsammans med Ola på väg att bestiga
Kilimanjaro det var så intressant och Spännande. Ann var så glad
för att hon orkade. Det var flera som inte kunde utstå dessa
prövningar. Till slut var det astman för Anns del , men hon klarade det i alla fall. Jag njöt i fulla drag.
Sen blev jag kvar i Tom Ahlands program, ibland är
det tungt att vara människa. Vi var på Balder med honom, ett
Dagcentra kan man säga för människor som inte mår själsligt
så bra, utan kan träffas där . Alla människor kan ju må dåligt
utan att de måste vara alkoholister eller knarkare.
Alandh ger oss alltid något att tänka på.

Kan berätta att nu är mina fönster klara, men det gick åt många
sängvilande under tiden. Men det gör jag hellre än äter en massa värktabletter.

I går skippade jag Ernst, orkar inte med honom längre.
Kära ni förlåt ,mig för det, men nu har han väl snart målat in sig i
ett hörn. Det där jäkla orangeriet tar ju priset, herre gud
var får han allt ifrån???
I kväll väljer nog jag Fångarna på Fortet det är länge sen,
för hos Kroner är Per Andersson, Per har jag redan tröttnat på
han skall ju alltid kläda av sig naken. Varför begriper jag inte,.
Nu har detta tagit en timme ungefär, med bildframtagning
och sådant. Ha en trevlig fredag önskar jag.  Jag tyckte jag hörde
något, i dag var hon gnällig, erkänner det är jag.
Men jag mår bra hälsar    H A J A N. 





5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Tack för din smickrande ord om att du saknar mina inlägg! Men jag känner, jag måste göra ett uppehåll nu och det kanske blir så att jag inte kommer tillbaka. Det är ingenting som hänt eller så där, utan jag bara känner att jag sagt det jag vill och visat dom bilder jag velat visa. Det var ett väl underbyggt beslut när jag bestämde mig för att sluta, det kom liksom inte på en dag.
Och klart saknar jag er alla, men nu är jag ju här! Och hälsar på dig.
Jag orkar inte heller med Ernst!!! Det är lite samma med honom, nu får han förnya sig om man ska orka med honom.
Just nu tittar jag på the Night Manager som går var kväll i två veckor, fast inte under helgen såg jag just. Den är lite bra. Men lik allt annat den också.....
Kul att se och höra att du har det bra i alla fall.
Synd att din dotter och man inte hittade något hus, men jag har hört andra som letat och det har tagit lite tid innan man hamnar rätt. Det är säkert en djungel där ute.
Jag hade också gärna varit lite längre i varmare länder, men jag är så svensk så det får nog bli därvid.
Idag har vi regn och åska här, men man har lovat fint väder till eftermiddagen och då blir det utflykt! Och gång med vovve!
Ha det så bra och en stor kram från
Agneta

Tummelisa sa...

Hej Hajan!
Vi är på Rhodos nu. Här är väldigt varmt, som i en bakugn......
Min gubbe solar, och jag sitter i skuggan och läser. Skönt det också. På söndag åker vi hem.
Ikväll ska vi på grekisk afton med grekisk mat och folkdans.
Ha det gott!
Kram Tummelisa.

Anonym sa...

Jag har ju ingenting att säja om svenska TV-program,
man roligt att du håller dej med.
På tal om väder. Det är redan 27C FÖRE kl.9 på morron.
Kommer säkert att bli omkr. 35 längre fram på dagen.
Gillar inte alls! Men luftkondisen är på, gushelov!

Jag putsar inte fönster. Klättra på stegar och/eller hänga
ut genom fönster på andra våningen är ingenting som lockar.
Just i dag kommer fönsterputsarn, förresten, för nästa vecka
får jag ny persienner att gå med mitt "nya" hus. Det ska bli fint,
ska du tro. Önskar jag kunde visa bilder.

Hoppas du klarar värmen därhemma. Ruth i Virginia

Nette Cecilia sa...

Hinner inte titta så mycket på TV tittar på samma som snäckis Agneta jag också så där lite sent då alla gått och lagt sig .Är ute på holmen nu där det ska storma och bli högt vatten imorgon ,Trevlig helg ,nette

Mamma C sa...

Här blev det 1:an som vi kollade på. Har ju inte sett på tv på en månad nu, så det behövdes en dos.
Nu ska jag snart hoppa i bingen och lägga huvudet på min egna kudde igen.
Puss o kram på dig