måndag 22 augusti 2016

Så var det slut för denna gång med OS









Tänk nu är Olympiaden över i Brasilien. Tänkte först att
det kommer att bliva jättejobbigt, men jag har gillat mina stunder framför TV. Lite olika sporter missade jag. Simhoppen blev
inte som jag brukar gilla, de kan ju inte ha särskilda visningar för mig.  Fri-idrotten också missade jag.
Blanka Vlasic hon som alltid fått en bra start.
men inte denna gång.




Blev spanjorskan som varit med alla gånger, i år
vann hon på 1,97,  vet ni hon har hunnit bli 37 år
det är inte klokt. Såg ut som en gummidocka, mjuk
i lederna så det var ofattbart.
Bilden är på den som brukar vinna alltid, men inte denna gång. Jag har lagt in bilder på henne, men vet inte var de tager vägen.



Det är Ruth Beitia från Spanien som äntligen.
fick sin Guldmedalj, Guld har hon fått förra året
men det var inomhus.
Det är inte uta att vi saknade Cajsa Bergqvist.

Det var en vacker avslutning, det är det ju alltid.


Detta är välkomstbilder till nästa OS som bliver i
Tokio, då lever nog inte jag. Det vet man ju inte förstås.
 
 
Nu skall jag sätta mig och kolla på I D O L ett
litet tag, men vill nog följa Sofias Änglar,
,Men man bliver ju så förtvivlat ledsen, men allt är ju inte bara glädje överallt.
>Vi ses i morgon igen, då får vi se vad vi skall skrota. Ha en trevlig kväll, så gott det går.
Önskar  V A R D A G S P R A T    H A J A N
.




5 kommentarer:

  1. Jag satt och såg Sophias änglar här också. OS har vi inte kunnat se någonting alls. För dom kanalerna fungerar inte på tv:n här.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag har inte följt så mycket på os men en del har jag sett.Ja idol fick jag se en liten stund på förut! Ja jag tycker det är jobbigt med Sofias änglar...Men som du säger Hajan så livet är verkligen inte roligt jämt❤. Kram till dig från mig ❤Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja jag har inte följt så mycket på os men en del har jag sett.Ja idol fick jag se en liten stund på förut! Ja jag tycker det är jobbigt med Sofias änglar...Men som du säger Hajan så livet är verkligen inte roligt jämt❤. Kram till dig från mig ❤Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej lillia söta Hajan och tack för att du ännu hänger med på min haltande blogg.
    Har ibland tänkt att helt avsluta bloggen men ändå nu när vi rest överallt och jag har nya foton så vill jag på något konstigt sätt fortsätta min blogg.
    Vi mår rätt bra just nu både jag och Rantafar.
    Vi har ju skogen och svampplocket framför oss och så höstfiksket att fylla på frysen lite men öring och sik och öringsrom...
    Hoppas att du har det bra och att du får må gott.

    Tjingelingen från Rantamor som varit utan uppkoppling och nu surfar via min mobil...

    SvaraRadera
  5. Ja, du Hajan, få se om vi fortfarande hänger med i Tokyo.
    Jag blir då 92 (usch, va gammalt det låter). Men det är
    ingen idé att försöka spå framtiden. "Människan spår,
    men Gud rår" är ju ordspråket.

    Ja, jag tittade på en massa från OS; har många kanaler,
    fler än jag behöver, faktiskt, men så är det. Hörrödu,
    tänkte du nån gång på OS-kvinnornas klädsel? Jag
    tänker i synnerhet på dom som spelar beach-volleyboll.
    Dom har ju de minsta tänkbara bikinis på sej. Jag tänker
    på hur mycket sand dom får innanför de minimala byxorna. AJ !!!
    Killarna har ju vanlig shorts. En längdhoppande tjej hade
    nästan stringbikini. Kanske dom springer fortare och hoppar
    högre och längre ju mindre dom har på sej.

    Barnbarnsbarnet var här i går. Hon är SÅ gullig - 18 månader.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera