tisdag 23 augusti 2016

Så länge sen, kanske besök i helgen av mitt barnbarn Martina





I dag har jag styrt i mina skåp, plockat fram gardinbyte osv.
Det måste bliva gjort, man bara skjuter undan saker och ting.
Som vanligt fick jag ta mig en jobbpaus och vila. Då ringde
telefonen, vill Du ha besök i helgen undrade ett barnbarn.
Då sade jag jag tror inte du pratat med din pappa,
för han skall till Kalmar. Men vi får se går det inte nu så får
vi väl taga det en annan gång.
Jag skall ta mig en kopp kaffe nu, hade lite svårt för
den nya Juryn. För Idol menar jag.
I dag var det ju Köttbullens dag , så jag åt råstekt potatis , mycket
vitlök och köttbullar.
Nu skall jag ta mig en Äpplekaka och det sista på Vaniljsåsen.
Jag har också varit på 11,00 kaffe.  En rar liten granne
som nyss har mist sin make, och tycker det är skönt att få
prata med någon.


Detta är den nya juryn, Vet bra vilka killarna är,
tösen känner jag inte alls. Vet ni vad det bliver inte mer i dag, nu tror min dotter att jag inte är bra, så
kort brukar hon aldrig skriva,
men vi säger så, i dag tog Sverige guld för
VM i orienteringen, en flicka förstås det är de som gäller nu, vilka tjejer.  Nu ses vi i morgon, efter
fönstertvätten..

PS,  måste bara skriva om en tjej, hon hette Viktoria
       var den absolut sista som var sökande. Vilken
        tjej den bästa sökande jag har sett någon gång
        Quensy Jones Jr, sade att det var det bästa på
        länge . Har letat hittar ingen hild på henne.
        Hon ficj guldbiljett, så henne ser vi snart igen.
                                                                        DS

2 kommentarer:

  1. M kanske kommer själv om hon har bil. För då behöver väl inte pappa vara med.
    Nejdå jag tror inte du är sjuk för att du skriver lite. Ibland har man massor att berätta och ibland ingenting alls.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Det blir dåligt med kommentarer från mig. Har mycket runt mig just nu (som alltid, hahaha). Jag såg första Idol-programmet och var så där lagom förtjust. Jag tycker att det blir mindre och mindre med sökande som sjunger och mer och mer tjafs om allt möjligt annat. Precis samma som en av experterna i Antikrundan sa om det programmet. Vi vill ju se ungdomar som sjunger och värdering och berättelsen runt gamla prylar, inte en massa annat.
    Nu ska jag jobba vidare med årets hembygdsbok. Kram från Kerstin

    SvaraRadera