måndag 29 augusti 2016

Så är det dags vad som hände här i natt, att inget kan få vara ifred





Detta var att läsa om i dagens Norrköpings-tidning. Tänk
att de måste vara överallt. Brinner det inte, så  är det inbrott
som gäller. I natt var det på Coop i Åby, De hade tagit
postpaket och sådant. Först trodde jag att de hittat några bilar
som skulle brinna.

 
Jag är tvungen att taga med denna höna, visst är hon grann med
sina vackra fjäder pampuscher på benen. Läste att det var någon som var orolig för sina höns. En började liknas vid en tupp också.
I dag har inte varit jobbigt, slängde fram en kartong med
fem stora fläskkotletter i. Jag har stekt dessa i eftermiddag, när
de hade tinat upp. Skall bjuda kompisen på det på onsdag.
Skönt att ha allt sådant klart, så fort det gått i morgon skall jag
ha städning igen. Tycker jag har hjälp oftare nu, men så är det
inte. Tiden går ju så jäkla fort , så det är svårt att hänga med.
.Mina GRANNAR rakt över gården, tänker nog vad gör den
där gamla människan, hon har ju lyset tänt varje kväll .
Tack snälla Stafsjö och Ruth , skall svara dig med ett mail
en annan dag.
Tummelisa du är ju igång igen och jobbar, min dotter
efter en månads ledig semester. Det måste kännas lite avigt.
Nu slutar jag för i kväll, skall upp lite tidigt eftersom
mina kära kamrater från Hemtjänst kommer hit.
               HA  DET BRA ÖNSKAR  H A J A N.






5 kommentarer:

  1. Ja håller med dig att tiden bara rusar iväg. Inbrott och bränder är vardagsmat numera.
    Puss

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    Man vågar sig inte ut på kvällarna längre. Det är
    för jäkligt.
    Jag hade också några timmar vid stekpannan igår.
    Lax, bacon och sedan fläskkarré. Så ny finns det mat
    i frysen för en hel månad...
    - Ha en fortsatt fin vecka !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin onsdag Hajan! kramiz

    SvaraRadera
  4. Tenk at det alt er september i morgen!
    Jeg synes og at dagene flyr!
    Hvor ble det av den gode lange sommeren?
    Ønsker deg i alle fall en vakker september måned!
    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med att tiden bara rusar iväg;) Ja vad händer i världen o i lilla Sverige...dagligen våld o elände.Nä mycket bättre att blogga Hajan ❤ Hahaha...är det mig du syftar på angående höns o tuppar;) Haha,vi har fått bekräftat,det ÄR två tuppar och sex hönor!.Ja en tupp får vi ta bort så länge...snyft,snyft..Kram Gunilla ❤

    SvaraRadera