söndag 7 augusti 2016

Nu sover käringen skall ni se, vaknade 08,00 i morse, oj oj




Hej och Hå, skulle behövt en sådan väckarklocka i morse.
Det är ju inte klokt , vad man kan sova ibland.
Det är ju lite annorlunda nu, OS invigningen kommer väl efter,
Sjöströms simning. I min ålder skall man nog inte vara med på allt.
Innan jag glömmer allt, tack snälla Sara för din kommen tar, som Du ju ser hur tomt det var med sådant.
Kunde inte förstå vem denna Sara var, lycka till nu med dina
studier . Skulle svara men hitta ingen plats för en
kommentar, Du hade ju flera alternativ att välja på. Så därför
tackar jag så här.
Tack Henning också att Du hittade hit. På bloggen menar
jag förstås. Alltid roligt när någon gör sog tid för det.
Tur att jag har mitt öga på dörren, så jag kan se. Det roliga är
att denna bild skulle jag ha då, men då fanns den inte.
Nu letar jag efter Sara Sjöström, då hittar jag inte henne.




Hurra nu kom bilden, OS rekord i morse, nu får vi hoppas
hon får sin Guldmedalj.

Tänkte sluta i går med bloggen, men vill nog vara kvar ett
tag till känner jag. Jag har ju glädje av den, det är ju det som
är huvudsaken. Alla de mina har varit på tråden , och
det känns ju bra. Nu skall jag fixa min Kålpudding .
Ha, Ha det är bra med både Kyl och Frys , eller hur.


6 kommentarer:

  1. Jo, kommentaren kom från den fikande "hemtjänst-Saran" som börjar plugga till vårdadministratör till hösten om du fortfarande undrar :) Alltid trevligt att titta in på din blogg. Kram

    SvaraRadera
  2. Heja Sara!
    Har inte riktigt fått kläm på detta OS, det är för stor tidsskillnad, tror jag, men det kommer nog.
    Du fortsätter att blogg, ja, jag tänkte väl det! Och jag kan ju titta in i alla fall!
    Kålpudding, jag dånar så gott! Vågar nästan inte laga det för jag äter ihjäl mig då. Lingonsylt till och färsk potatis, ååååååå......
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Kul att du får nya följare på din blogg. Du slutar väl inte blogga? Alltid roligt att läsa dina kommentarer tycker jag, och få lite tips vad man ska äta...
    Nu skiner solen här, så fint. Jag har "bara" tre dagar kvar att arbeta, sedan semester. Ska bli så skönt.

    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Fast vi har tv där vi bor så har vi inte sett något på den. I morgon åker barna hem till Svedala igen. Så nu kanske det blir något inlägg härifrån när vi är bara vi två.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Här är det två till som sov länge i morse... jag och Mollie sov till halv tio :-). Vi kan inte skylla på OS, utan är bara trötta helt enkelt. Mollie opererades för drygt en vecka sen och även fast hon är pigg när vi är ute och promenerar, sover hon väldigt mycket och det tycker jag är bra.

    Gotland är så vackert, det är tur att jag har en anledning att åka dit med jämna mellanrum :-).

    Hoppas du fortsätter blogga!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  6. Nä sluta inte blogga Hajan, jag tycker så mycket om din blogg och att läsa om vad du gör och vad du tycker. Det blir nog mer kommentarer när hösten kommer ska du se, när folk kommer in från semestern!
    Roligt med Sarahs guld i OS, min man var uppe o tittade medan jag sussade och sov och fick veta resultatet på morgonen.
    Kramar!

    SvaraRadera