fredag 12 augusti 2016

Nu brinner det överallt, ta mig sjutton







Satt och njöt på förmiddagen , satt ute på balkongen med mitt
förmiddagskaffe. Hade nyss fått reda på att det var ungdomens dag
i dag, de nyheterna berättar alltid Henning från Oskarshamn om, jaha tänkte jag lite syrligt vad skall de hitta på nu då.
Tänkte för mig själv då får det väl brännas fler bilar ändå.
Tittar upp för det hade varit en Helikopter som flugit över precis











Då fick jag se all rök på himmelen, jag tänkte på en gång nu
har de tänt på någon bil här på parkeringen.
Jag tänkte skall jag ringa eller?, Som tur var slog jag på datan och
fick se att det var ju en industrilokal ute vid Händelö.
Det var stora svarta moln, precis som det var något av våra hus. Sen läste jag om Thailand, vi får se
hur det bliver med mitt barnbarn, jag har inte talat med dem ännu. Men fick Mail från Spanien , min
dotter och måg är ju där. Det är nog bara vi gamla som bliver oroliga.
Middagen i dag blev i vardagsrummet, skulle se på
Friidrotten också från Brasilien.



 
Det blev ju min goda soppa som jag kokte i går, så
tog jag 2 Lingongrova med god Royal Blue ost på.
Det går ingen nöd på den här käringen inte.
 

tog faktiskt en fin bild från köket , för Perlagonen
blommar så fint igen, efter sen jag klippt ner dem.
det blev fint i Köksfönstret med , eller hur?
 
Lite larvigt kanske, men min blogg är ju som en dagbok, kan vara bra att ha när minnet sviker ännu mera,I kväll skall jag se Siv Malmqvist på ettan kl 20.00
och den som spar han har, en hel bakelse kvar.
Vilken tur att jag inte mumsade i mig båda i går kväll.
 
Nu tager jag paus från detta arbete, skall lägga in
min tvätt som Hemtjänst kommit tillbaka med.
Det doftar så gott om mina lakan och jumprar.
Tänkte på det i kväll, hur bliver det sen ?
Vi får ju inte använda vårt egna tvätt och sköljmedel
hoppas att det är lite god doft i alla fall om det också. Hörde
att många här är oroliga över det, en del tål ju inte vilka tvättmedel som helst. Nu säger jag godkväll
och vi hörs en annan dag.
H A J A N






3 kommentarer:

  1. Du har det verkligen fint hemma hos dej.
    Köket med pelargoner och vita möbler - vackert.
    Oroa dej inte för dom, som är ute och reser.
    Det är farligare att vara ute på vägarna och
    köra bil. De flesta olycker händer i hemmet,
    har jag hört, så ta det lungt, jänta!

    Kram fr Ruth i Virginia
    där vi svettas i 35 graders hetta;
    ännu varmare lär det bli i morron. Pust!

    SvaraRadera
  2. Oj oj det var inte lite rök, hoppas det inte blåste åt ditt håll. Din middag ser god ut, har ju blivit så kallt nu så soppa känns som den bästa maten att värma sig med inte så dumt med den bakelsen till efterrätt heller :) Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Läste om branden på datorn igår. Mycket smarrigt som du stoppar i dig 😊. Blev jättefint i ditt köksfönster med dom nya blommorna.
    Puss o kram

    SvaraRadera