torsdag 25 augusti 2016

Nu är jag i STÄDARTAGEN, skönt = lite i taget



Det blev ingen Blogg i går, jag var för trött. Gnäll, gnäll.
Jag fick ett sådant där ryck i går, som gamla människor får
då tror de att de är 20 år yngre hux-flux.
Jaa så är det nog, men det går så bra, bara man får vara i fred.
Det var sovrummet och köket i går , i dag skall det bliva
vardagsrummet, men först måst solen försvinna, och det gör den
vid ett-tiden. Det är det bästa med min lägenhet, morgonsol, den
går upp så fint över garagetaken på morgonen. Allt växtbart trivs
så bra och bliver växtrikt med.
Men nu är det fönstren i vardagsrummet som står på tur.


I går festade jag på Margurite pizza, med chili den var stark
men god. Skönt att ha något som går fort också,
till den hade jag en liten burk Spendrup.
I går kollade jag på ett nytt program som hette Fråga Lund
mycket bra. Expressen sågade det programmet totalt.
Det är ju bara att man googlar, skriver dom. Nu är det ju så
kära Expressen att alla människor har inte data, eller paddor.
Det är bara ungdomen som haft tillgång till detta, inte minst
de fina Mobilerna, deb är ju som en dator de med.


 
Förr var det Öivind Swan som ledde det populära programmet.
Det är ju spännande försök de gör, Till exempel sänkte de
ner Kristian Luuk visuellt , för att kolla hur man bliver påverkad.
Ungefär som man druckit 4 glas Martini. Till och med rösten
blev annorlunda, ungefär som när man blåser upp ballonger
och fåhjälparer tillbaka gasen ur dem.  Det gjorde man ju när man var barn.
Det finns inte några kvar av de lärda, som var då.
Det är kvinnornas tur nu. Fick se något anat i dag, den 20 nov tror
jag På Spåret börjar. Men såg också att då har Elisabet Höglund
och hennes partner fått sluta. De har ju vunnit 3 ggr nu tror jag.

 
Jätteduktiga medhjälpare till Kristian i programmet.
Nej mina vänner nu skall jag köra igång med mitt jobb här.
Tack till Ewa, Ruth och Tummelisa,
de jag saknar är Stafsjöborna, Ilse Göteborg, och många andra.
Tack Martina för telefonsamtalet.

      KRAM FRÅN   H A J A N .







3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag såg också Fråga Lund igår, tyckte det var bra. Klart man kan googla men hör fick man ju kunskap man inte ens undrat över, som till exempel att det fanns en tid när ingen hade blå ögon...Luuk var bra som programledare. Idag har jag min sista semesterdag - ganska varmt väder så det blev wn långpromenad på förmiddagen!

Mamma C sa...

På spåret är ett program som jag längtar efter. Gillar det eller vi jättemycket. Ta inte ut dig totalt nu. Vi kan också tvätta fönster, puss puss

Rantamor sa...

Men håller du på med fönstertvätt, det som är så jobbigt och så tråkigt. Jag har funderat på att leja bort fönsterputset i år, min rygg vill jag spara till roligare saker, som att kuta runt i skogen och plocka svamp och lingon.
Ha det gott och ta det nu försiktigt med städet.

Tjingelingen från Rantamor.