onsdag 10 augusti 2016

Nu är det dags med en lite Kräftklo-------





Nu är det Kräftpremiär också, då är det höst.
tror ta mig tusan att jag skall köpa en liten karong.
Ha,ha när min gubbe levde tjuvfiskade vi , det skäms
jag inte ett dugg för. Vid vår sjö, hemma där jag bor,
kunda man tjuvfiska på dagen. Man sam och
plockade, min gubbe tjatade jämt , släng inte i dem i båten.
Men jag skall villigt erkänna , att jag var lte rädd för dem. Det var ju lite spännande med, var inte oroliga
jag tänker inte stjäla någon kartong på Konsum.
Skall neråt och handla i morgon, 69:- för ett
bra märke ser jag i meddelandet.
Kryddiga korvar skall jag ha också till mitt Pizza- kit.

Tänk att det blev ett silver i går för Sarah, det var ju fantastiskt tycker jag, hon var ju nöjd själv också med det.

Sen bliver man ju lite ledsen på journalisterna,
nu duger inte Allsång på Skansen. Pensionärsunderhållning, skitsnack , Bob Hund var
väl ingen sådan underhållning, Maria Andersson var
ju jätteduktig. Sen tyckte jag det var underbart att
se LillBabs 78 år, Sten och Stanley inte purunga heller. Och inte kunde de väl tycka att
Benjamin Ingrosso är för gammal. Jätteduktig
kille, jag gillar Wahlgrens vilken familj.






När man såg första bänken i går med alla anhöriga,
alla Lill Babs döttrar på plats, Benjamins mamma och syskon alldeles bredvid.  Tack för en härlig kväll.
Du själv Sanna var hur bra som helst.
Bry dig inte det finns alltid någon som gnäller.
Nu slutar den här gamlingen för i dag i alla fallM
Måste lägga till ett par hälsningar som vanligt, Till Anita
som kom över en tavla som jag målade 1999, till Tummelisa ha en fin semester nu när Du bliver ledig. Till sist till
Ruth i Virginia, det bliver inget över här heller till arv.
Huvudsaken är ju att det går runt, man får vara glad för det,
Hej då.

2 kommentarer:

  1. Såg faktiskt på Skansen igår också. Det enda som inte var någon höjdare var väl Bob Hund. Här har jag inte sett några kräftor i fiskdisken. Men en hummer blir det nog någon gång innan vi åker hem.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Kommer ihåg, när jag och mina töser var i Sverige 1960.
    Dom var 4 och 6 år gamla. Fiskade kräftor på tolvslaget,
    då dom blev lagliga, hos min syster som hade strandrätt
    vid en sjö i Nora-trakten. När vi kom in i huset, tömde Syster
    ut en stor korg kräftor på köksgolvet (korkmatta). Oh,jisses
    vad flickorna skrek! Sen blev svartingarna rödingar, och det
    blev en fin supé så där vid 2-tiden på morron.
    Är själv inte särskilt förtjust i kräftor. Man kan äta dom, tills
    man svälter ihjäl - för mycket arbete för det man får ut. :)

    Nu har jag hittat svenska damlaget. Det blir USA-Sverige i morron,
    fredag, kl 6 här; midnatt hos dej. Kvartsfinal.

    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera