lördag 27 augusti 2016

Morn,Morn alla pigga och glada , eller kanske Natti,Natti ?

 
 
 
 
 
 
 
 Det blev överraskningarnas DAG i går. Jag visste ju att dotter och
måg var på G. Men ville inte de skulle komma till mig,
De har ju lite att taga hand om efter en månads bortovaro i Spanien.
Det ringde på dörren, men jag öppnar inte , de som skall in här har ju nyckel. Men då ropade min dotter i brevlådan, öppna dörren.
Det är klart jag öppnade, två Pepparkaksgubbar var det som kom.
Det passade ju bra för de hade med sig kaffebröd , en god krans från vårt bageri på orten. En var sin dammsugare (kaka) också.
Det blev ju en trevlig pratstund, Mycket att berätta fast vi
hör ju av varandra ofta.


Som ni kanske kommer ihåg skulle jag bara se Fångarna på
fortet. Men man är ju inte sämre än man kan ändra sig.
Som väl är har ju fyran reklam, så då slog jag över till
Lasts Kroners Dobbidoo .

 
Sen fick det bli så, att jag satt och "gläppte " emellan dessa
program. Finns det något som heter Gläppte, det tror jag inte
det är nog något Östgötskt.
Att vara med i Fångarna på Fortet, är ju faktiskt med livet
som insats. Fy tusan vilka bra kändisar som var med. Att se
Kristin Caspersson och  Malin Berghagen bland ormar
och hängmattor, vattenlekar är väldigt poppelärt i år.
Hos Lasse blev det heller inte dumt, faktiskt Per Andersson
hade kläderna på hela kvällen.
Stenmarks nygifta Hedlund sjöng ju så bra och de gjorde ett
bra framträdande. Andreas Weise kom bort lite bland
frågorna. Men Hedlund och Per Andersson vann.
Malin Berghagen fick uppsöka doktor det blev blodvite
som det så fint heter. Kommer ni ihåg fotbollsspelaren som vann idol för ett par år sen. Att inte han drunknade i går är jättekonstigt.
Förlåt båda programmen var verkligen bra, nu får Hajan sluta gnälla. Nu skall jag nog sova el liten stund till.

Nu tänker nog en del, varför öppnar hon inte ? Jo när jag flyttade hit var det blomsterförsäljare, som man knappt inte blev av med.
Jehovas vittnen , många barn som sålde både det ena och andra
för skolans räkning.  Sen när jag fick Hemtjänst efter det senaste
benbrottet, så var det jätteskönt.
Och de flickorna älskar jag.     Natti,Natti  H A J A N

7 kommentarer:

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Så trevligt med ett överraskande besök. Det
kan verkligen pigga upp.
Jag valde Dobidoo igår kväll. Men sedan somnade jag
framför TV´n. Som vanligt.
- Ha en fin helg !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida...:o)

Mamma C sa...

Tack för spontanfikat igår. Ja, glömde ju tidningen jag fick av dig. Ser den på fotot och kom ihåg nu. Nej, nu ska jag ut och klippa gräset.
Puss

Eva i Dalarna sa...

Jag tycker det är bra att du inte öppnar dörren för vem som helst. Men självklart släpper du in dottern, härligt att få krama om varandra igen!

Anonym sa...

Gud vad gott med den där vetekransen. Finns inte här, tyvärr.
Skickade ett mejl till dej tidigare.
Vi har bastu-väder här i dag. Gillar ej.

Ruth i Virginia

Rantamor sa...

Härligt med ett spontant besök av pepparkakorna.
Jag kollade på Dobidoo igårkväll,
tycker att fångarna på fortet har gått i stå...
Ikväll kollade vi på SVT och musikprogrammet med svenska artister där Pontare tog hem dom mesta applåder från oss...

Tjingelingen från Rantamor.

Bitte sa...

Vad roligt med oväntat besök och härligt med ett bageri i närheten så man kan köpa med sig nybakat! Inget är väl så gott som det :-). Det är bra att du inte öppnar för vem som helst, jag har också slutat öppna när jag är ensam hemma (om jag inte ser vem det är förstås) för det är så mycket konstigt folk i farten.

Hoppas du får en fin söndag!

Många kramar
BItte

Annes vita rum sa...

Härligt Hajan! Både med gofika och besök från dina nära och kära:) Ha en fin söndag..kram på dig!