söndag 21 augusti 2016

LITE NYTT FRÅN HAJANS, VARDAGSPRAT



Hejsan det är bara Hajan som vill berätta lite.
Blev inget med bloggen i går, mer än en massa mail till mina vänner. Nu tog jag väl till i överkant noga
räknat blev det 5 st. Det lät som det var 105 st.

Det är ju inget att tala om min värk här och där, det har ni hört förut. I natt när jag var uppe vid 03,10
för att ta en vanlig Värktablett. Så kom jag på
ja visst det är ju OS, så då såg jag lite på det.


Grattis Jenny till din Guldmedalj , det var ingen lätt bana. Man höll ju andan ibland när du cyklade på den. Det kunde ha gått väldigt illa om du ramlat ner där. Jag visste inte att Du fanns, Jenny Rissved
tack för den bekantskapen, vilken tjej.


Jag gjorde ju min Pizza-kit i går, ser inte mycket ut
för världen, men jag garanterar, den var jättegod.
Såsen är ju med i paketet, jag hade på 3 olika sorters starka korvar + nästan en påse riven ost.
lade på små goda tomater också.

Åt faktiskt lite Pizza klockan 03,15 i morse, lika
god ännu. Nu bliver det minnenas television, kommer
ni ihåg min gamla goa vän som fyllde 100 år och jag
var där.

Det sista jag fick från henne var denna vackra
tillbringare i porslin, Hortensian är konstgjord som
jag har i. Att jag tager med den, var att en av Hemtjänstens flickor sa, åh vilken vacker tillbringare Du har Harriet. Jag tror jag haft den med förut.
När jag ändå tog detta foto knäppte jag min gamla
lilla lampa med.


Den har jag köpt på en marknad här, en tös som
gör, eller gjorde dem förr. De är nog inte svåra att
göra, men det är fina minnen tillsammans med den.
Kan ni tänka er vad jag skall ha i dag till middag,
nej det är inte Oxfile, nej det är inte Lax heller,
Fläskkotletterna, nej de skall jag ha när Mary kommer.  Nej jag skall ha stuvade makaroner ,
som man gjorde förr. Så skall jag ha köttbullar till,
det äter jag i sällskap av Downton Abbey på tv
vid tvåtiden. Då njuter jag, nu tänker ni skall hon
aldrig sluta skriva i dag, min lilla dotter i
Spanien tänker det i alla fall. Har läst hennes blogg
flera gånger och tänkt, så härligt de har det min
dotter och måg. Nu hörs vi i morgon kanske.
        H ä l s a r    H a j a n...
 









3 kommentarer:

Mamma C sa...

Skit när man har en massa värk i kroppen. Men jag vet att du inte klagar om det. Tur att det finns något på tv att se då. Såg också att vi gick ett guld till, kul. Här vet jag inte vad vi ska äta idag faktiskt. Blir nog något lite senare när det känns lite bättre i värmen.
Puss o Kram

Katta sa...

Kanske är en bra kombo med smärtstillande att få se på tv en stund med. Roligt med bloggar och internet så man få se vad ens anhöriga gör fast de är borta i andra länder, önskar min mamma hade ett intresse för datorer och internet med faktiskt :) Kram Katta

Eva i Dalarna sa...

Jaha nu är vi stolta här i Dalarna må du tro, över Jenny som tog guld. Hon är ju från Falun. Men hela OS har varit roligt och fotbollssilvret var ju guld värt....Avslutningen orkade jag inte vara uppe och se i natt men i skrivandets stund sitter jag vid tvn och kollar på reprisen.