lördag 20 augusti 2016

Kocken svek mig, så jag sov, Jättegott. GRATTIS MIA jättebra






Kocken svek mig i går kväll, jag laddade Äggklockan för
jag bara skulle vila ca en timme.

Ville så gärna se matchen emellan Tyskland och Sverige, men
var lite trött så jag lade mig. Satt äggklockan på en timme för vila.

Kocken svek mig inte, men jag sov och hörde inte klockan.

Det var ju " skit ", när jag vaknade var det slut.
Kollat och lyssnat i dag, gnäll, gnäll . Men vi har ju förtusan
vunnit Silver. Kommer Ni ihåg när killarna fick ett brons , då var det annat ljud i skällan. 1994 tror jag det var, då var det massor med lovord, över Ravelli osv.




Håller med Pia, detta är stort också, verkligen. Skit att jag inte
fick se matchen, var för trött. Min son hade ju varit här och
vi åt tillsammans och hade det skönt.
Han var ju och handlade , jag hade svarat på en enkät som kom
på datan. Fick 96:-  avdrag för det, det var ju bra hade handlat
för 947:- och tack för hjälpen . Tack, tack
I går ringde den här krabaten också, lilla Axel tackade för presenten. Ha,ha jag frågade mamman om musiken kom fram.
Joodå svarade Sophie, den var på 21 minuter. Det visste jag väl
men det lät som det var för länge. Får väl taga något som bara
tager 5 minuter nästa gång. Jag skojar förstås.
Han hade fått en cykel från Mormor och Morfar, bäst tyckte
han om Dinosaurien från mig. Den hade ljud också, vet inte
om den morrade eller så.
3 år och cykel , jag var 7 år när jag fick en egen cykel. Det
glömmer jag aldrig. Min mamma och pappa var och hämtade mig hos min mormor och morfar. Då fick jag alltid sitta på pappas pakethållare.  Men denna gång för 100 år sen, hade de med sig en extracykel till mig. Det var ju en bit att cykla från Norrköping till Tåby, och ha en cykel till med sig. Den var röd,( har du kvar din röda cykel) vilka minnen.


Innan jag slutar här vill jag ge Mia Parnevik en stor kram för
ditt nya program " Min stora Dag ".
Vilken fin början, man blev rörd till tårar. Inte bara för vad det
rörde sig om, utan för Du är en jättefin människa. Tusen tack
och lycka till med detta.


Underbart att Pappan hann att vara med på Dotterns bröllop.
Väntar på nästa program, på Söndagar på 3 an.


2 kommentarer:

  1. Jag missade också finalen igår, av precis samma anledning som du. Jag var för trött och somnade och lika trött var jag i morse då jag sov som en stock till klockan 10.30! Hmm...

    Nåja, nu ska jag försöka hinna fånga dagen innan den är över. Kika in på min blogg om du vill, för nu har jag lagt ut nya bilder på valparna :-).

    Ha en fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Här var vi hemma i god tid för att bänka oss vid tv:n. Men vad händer då, jo 3:an fungerar inte. Bara en massa hack i bilden hela tiden. Så det blev ingen match här heller. Men vi såg Zlatans 2 mål som han gjorde mot Southampton. Vi har inte köpt cykeln det här Axels mamma o pappa gjort. Vi har köpt hjälmen som han ska ha.
    Puss o kram till dig

    SvaraRadera