söndag 14 augusti 2016

Kaffe och Kanelbulle, sen Hamburgare och potatisklyftor



 
 
I dag var sonen min hemma på besök , vi hade
Hamburgare. Detta är inte från mig, bilden lånad från Gogle. Vi hade Hamburgare och potatisklyftor, men
vi lade inte in dem i något bröd. Vi hade mycket
stekt lök, Tomater och Vit Saltgurka, hade gjort god
sås till också. Först drack vi kaffe, och Per åkte och
handlade lite åt mig. Behövde ha hem potatis och
lite frukt , det går alltid åt.
Vädret var ju inte det bästa, men vi skulle ju inte vara ute.


Sen blev det ju TV , Stensson höll ju på i
Brasilien. Vi löser jämt korsord också, det gillar vi båda. Han rättar till lite åt mig, men man gör
så gott man kan. Och jag gillar dessa ordgåtor.



I stället för efterrätt gick Pera ut till frysen och hämtade en var sin glass, som vi snaskade på. 

Jaa  golfarna måste ha det jobbigt. det är inga inga dåliga sträckor de travar på. Det blåste rätt bra med där.

Mitt barnbarn var hos sin Mormor och Morfar och hälsade på, så Per skulle hämta henne vid trebussen, från Kvarsebo. Nästa gång bliver det nog min tur
att hon följer med hit. Men jösses hon är ju 21 år och har sina intressen.


Den som tog guldet i dag blev Justin Roose, kompis
till Stensson som fick Silvret, i alla fall.


Nu skulle jag vilja tala om, vem som fick Bronset
men tyvärr vet jag inte det.
Henrik Stensson fick Ryggmassage ett tag med,
men det var vid 18 hålet som det gick lite snett.
När Per åkte hem gick Hajan och lade sig ett tag,
sen var jag uppe när Antikrundan från England
började. Tänk vilka dyrgripar FOLK har hemma hos sig.
Nu tager jag det sista i Svensk Damtidning, sen är
det bara att sova ett tag, i morgon är en ny dag


.                                                 H A J A N.
                                       






4 kommentarer:

Mamma C sa...

Här blev det sill och potatis idag när vi kom hem. Nu har vi fått igång tvburken här igen. Men 1:än och 2:an verkar hopplöst att få någon bild på.
Puss o kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Goa Hajan!! Tack för din fina härliga kommentar!! Jaa du inte är det som förr inte;)) Då har du haft trevligt besök hos dig i form av sonen! Jaa mitt äldsta barnbarn är ju snart arton;!! Hur gammal är man inte själv då,hahaha...fast jag blev farmor när jag precis fyllt Fyrtio❤ Kram på dig Gunilla

Annes vita rum sa...

Hej på dig Hajan🤗Kikar in och önskar dig en fin vecka.. Kramizar

Anonym sa...

Roligt att ha sonen så nära, att han kan komma
och hälsa på allt som oftast.
Mamma Cs sill och potatis ger mej hemlängtan.
Det är nåt som inte finns här och som jag gillar.
Långt tillbaka i tiden fick man ibland glödsstekt
sill - salt, så in i vassen men gött!!!

I morron blir det ögonläkaren. Har gula fläcken,
tror jag det heter, på vänstra ögat. Får en injection
var 5-6 vecka. Håller sej bra hittills, tur nog.

Ruth i Virginia