lördag 13 augusti 2016

Jösses vilken kväll det blev fotboll för hela slanten





Förlåt lilla Siv , men det blev inte Du i går. För det var ju jättespännande på 3.an. Våra Svenska fotbollstjejer stod för spänningen. Jag klickade emellan Svt och 3,an. Men sen valde jag Fotbollen.


 
 
 


För det blev ju avslutning med Strafftagning. Vi slog
U S A. Så de får åka hem dit igen, och våra
tjejer kommer till Rio. De tyckte Sverige spelade
fegt. Men det kanske vi har tyckt om dem, om det varit tvärt om.  Ingen polis kom i går heller,
grannarna tror inte jag är klok, för jag skriker i
ett kör. S K J U T då , S K J U T .Jag bliver nog för engagerad.


Pia Sundhage sa det skiter vi i, nu skall vi till Rio.
Heja Pia för de orden.Det blev uppskattat i pressen med.

underbart tjejer, lycka till i Rio.

Hedvig Lindholm du är " skitduktig Målvakt ".
Vi ses i Rio , det är ju en vinst bara det.



Till min älskade måg i Spanien, visst är den söt.
Ha ,Ha det trodde du inte, och inte jag heller.
Djurvänlig har Du ju alltid varit.

Thorneus hittade inte riktigt hem i går, bättre
lycka nästa gång.

HA  EN BRA DAG ÖNSKAR  H A J A N.


4 kommentarer:

  1. Så nu blir det semi mot Brasilien.
    Bör bli en riktigt fajt!

    USAs målvakt, Hope Solo, klagade över svenskarnas spel.
    Att spela defensivt funkar. Sluta gnälla, vetja!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Här har vi inte kollat på tv:n ännu. Är lite dålig mottagningen och suddig bild i mellan åt. Gubben min tackar för den fina bilden på kissemissen.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja va kul med svenska fotbollstjejerna! Såg en del av matchen bara eftersom jag hade ett biobesök inbokat så jag fick rapport från min man via sms om vinsten.
    Jag blir också upphettad och skriker när jag kollar på sport - så min man brukar klaga på att jag är högljudd. Men jag säger som Pia Sundhage; det skiter jag i!
    Pia verkar förresten vara en fin kvinna, och jag vet ingen som brinner så för fotboll som hon gör.
    Önskar dig en trevlig söndag och ropa på du framför tvn!

    SvaraRadera
  4. Jag missade matchen men vad roligt att tjejerna vann. Däremot tittade jag på Siw M idag då reprisen gick, vilken mysig människa hon är, charmig och rolig, jag skrattade gott åt hennes historier.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera