söndag 28 augusti 2016

Ett härligt Veckoslut , Vikingarna och besök




Är det så länge sen, har nästan glömt bort hur bra ni var. Det var
faktiskt så att man fick tillbaka härliga minnen från en svunnen tid.


 Det var en härlig kväll på 4an, i reklampausen slog jag över till SVTs program, men där stannade jag inte.
Morfar Christer sjöng ihop med sitt barnbarn på 4an det var bättre.

I dag har jag haft främmande från son och barnbarn. Martina
ville komma, det är ju bara att öppna dörren och säga välkommen.
Jag bjöd på Långpanne- mat, allt tillsammans Kycklingfile -
Brockolli , 2 stora gula lökar, potatisklyftor och en halv påse
Buffalo -wings  det var super gott,  efterrätt blev kaffe och glass.
Där var mössan på varför vet jag inte, vill kanske inte vara med på bild.
Ha,ha jo det vill hon nog, vet inte när hon tog detta, inte när hon
fotograferade mig heller. Hittade dem när jag redigerade bilderna
Såg aldrig när hon använde min kamera, det blev så mycket tokigt vid bordet, så jag höll på att skratta ihjäl mig. Jag sade till dem
har jag bott på ett äldreboende nu hade jag nog fått en lugnande
spruta, men som väl var jag hemma.
När de åkte hem i regnat gick jag runt och tog lite kort.

 
Första kvällen jag tände mitt lilla hus på balkongen.
Vilket skitväder det är nere i Skåne och Blekinge, åsknedslag
och översvämningar .


Mysigt på köksbordet, det kan msn ha fast man är själv.

Fick hjälp att sätta upp andra gardiner i sovrummet, det är bäst att
passa på när det finns hjälp i närheten.
Så hår fint lyser det på Balkongen nu, nu säger nog grannarna
kära nån, hon tror nog det är Advent.
Jag har haft ett härligt veckoslut med mina kära omkring mig.
Vi hörs snart igen, men nu säger Hajan  Natti, natti


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken underbar söndag du med har haft. Tände ljus på bordet ikväll vid tv-apparaten.
Kram på dig

Nette Cecilia sa...

Så härligt du hade det ,visst är det underbart att du kan laga så god mat få bo hemma och tänka själv .Kramen Nette

Anonym sa...

Kul! Jag hsde just frågat Ingrid, va hon tyckte vi
skulle ha till midddag i dag. Min "fantasi" är på noll,
men när jag läste om din rätt, tänkte jag, att DET kan
jag också åstadkomma. Få se om det blir verklighet.
Annars är det hett här igen efter en hyfsad söndag.
Augusti är alltid den värsta. Brukade inte august
kallas för rötmånad?

Ruth i Virginia