tisdag 2 augusti 2016

En härlig tisdag, Pizza och fika på balkongen hos Hajan





I dag har jag haft besök av min son. Han har varit chaufför och skjutsat mig till polisen. Ha,ha ja inte
för fasthållning, nej jag skulle hämta mitt ID-kort.
Tösen min skjutsade in mig för fotografering och
så fick sonen hjälpa mig med hämtning.

Vi passade på att handla också sen frågade han om
det var något annat jag ville. Jaa egentligen skulle
jag vilja till Färgargården svarade jag. Men uj uj
vilken regskur, det räcker om jag får hjälp till Coop.
Som tack för hjälpen bjöd jag på Pizza, Jag tog en med Ananas , Per valde en annan sort.
Vi pratade Bröllop förstås, han liksom jag tyckte det hade varit jättefint.
Tänkte på att Brudbuketten har jag inte visat, men här ser ni den med. Många olika blomsorter och så vackert komponerad.

För att återgå till balkongen, så rensade Per bort
Blomman för dagen, som hade trasslat in sig i en
fönsterprydnad. Det var skönt för några blommor kom aldrig.


Rosenhörnan skall jag taga hand om, massor med nya knoppar, så nu skall jag klippa bort de
överblommade rosorna.







Ampelns perlagon är lika fin ännu, så den får väl vara ifred ett tag till.

Vi avslutade med kaffe där och det var lite mysigt efter vårt jobb.
Sista bilden från Barnbarnets Bröllop kommer här
så förstår ni hur trevligt det var, har fått låna detta
kort från en annan blogg. fotografen var högt upp i taket för att kunna ta detta. Var så goda och tack,
ni kanske tycker tanten är tjatig, nej nej bara
överlycklig. Puss och kram.

 
 
 

9 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Såå mysigt med bröllop! Inte ofta man kommer på det nuförtiden... får väl vänta på barnbarnen här också! Du har så snälla barn ❤ Fina bilder på rosor också! Kram på dig Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag skickade två likadana så DÅ förstår du att JAG gillar dig! Jag får inte många kommentarer heller så det är inte dig det är fel på...Det är nog varma sommaren som gör att ingen orkar blogga❤ Kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag skickade två likadana så DÅ förstår du att JAG gillar dig! Jag får inte många kommentarer heller så det är inte dig det är fel på...Det är nog varma sommaren som gör att ingen orkar blogga❤ Kram Gunilla

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Så kul att få kika in lite på ert bröllop. Många
fina bilder och välklädda gäster.
Fint när släkt och vänner träffas på sådant
vis.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

Eva i Dalarna sa...

Så fin den där versen om mormor....

Christina Mari sa...

Så fine bilder da.
Klem Christina